کد خبر : 59274
تاریخ : 1401/6/5
گروه خبری : جامعه

پرداخت وام ازدواج به 8600 جوان کرمانشاهی

تنها نیمی از متقاضیان وام گرفته‌اند

صابر رحیمی در نشست روز سوم شهریورماه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه حدود 17 هزار جوان کرمانشاهی برای گرفتن وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون هشت هزار و 600 نفر موفق به دریافت وام خود شده‌اند که حدود 52 درصد از متقاضیان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه میانگین پرداخت وام ازدواج در کشور حدود 50 درصد است و کرمانشاه بالاتر از میانگین کشور هم قرار دارد، هنوز هشت هزار و 400 نفر یعنی تقریباً نیمی از درخواست‌کنندگان در کرمانشاه بلاتکلیف هستند که باید بانک‌ها همراهی بیشتری با آن‌ها داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه جوانان استان پرداخت و به افزایش تعداد سمن‌های استان طی مدت چند سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت تعداد سمن‌های حوزه جوانان استان از 67 مورد به 118 سمن رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج استان نیز تا چندسال پیش تنها یک مورد بود که اکنون به 11 مرکز افزایش یافته است‌.

استاندار کرمانشاه نیز گفت: همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم ما اجرای طرح سربازمهارت بود که برای 12 هزار سرباز آن را اجرایی کردیم.

بهمن امیری‌مقدم در ادامه به درپیش بودن ایام اربعین هم اشاره کرد و افزود: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین، فضاهای ورزشی استان را برای اسکان زائرین آماده‌سازی کرده‌ایم.

به گفته این مسئول سالن‌های ورزشی کرمانشاه در مسیر عبور زائرین حسینی ظرفیت پذیرش حدود پنج هزار نفر را دارند و در کنار آن سایر ظرفیت‌های ورزشی هم برای خدمت به زائرین حسینی آماده است.

وی در ادامه به اجرای طرح جامع اوقات فراغت برای تابستان امسال هم اشاره کرد و گفت: در این رابطه چند دستگاه متولی هستند که گزارشاتی را درخصوص عملکرد خود ارائه می‌دهند.

در ادامه این نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه نیز به ارائه عملکرد این اداره کل در حوزه اوقات فراغت تابستانی فرزندان خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد پرداخت و افزود: طی این مدت 19 پایگاه ثابت با حضور 145 نفر از مربیان و عوامل فرهنگی ایجاد کردیم که حدود چهار هزار و 25 نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد استان مشغول استفاده از این ظرفیت‌ها هستند.

پیمان ترکمانه با بیان اینکه در این پایگاه‌ها حدود 121 برنامه به اجرا درمی‌آید، عنوان کرد: مسابقات کتاب‌خوانی، عکاسی، معرفی دستاوردهای انقلاب، مسابقات قرآن و احکام، مسابقات ورزشی، اردوهای زیارتی، مشاوره‌های تحصیلی و غیره ازجمله این برنامه‌ها است.

ترکمانه ادامه داد: همچنین تلاش کردیم تا در حوزه اوقات فراغت برای امسال در بحث فضای مجازی هم قوی‌تر عمل کنیم و دوره‌هایی را برگزار کردیم که در آن حدود دو هزار و 346 نفر شرکت کردند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه هم با بیان اینکه در سه‌ماهه اخیر هفت هزار و 826 کودک و نوجوان در 36 مرکز ثابت کانون اوقات فراغت خود را سپری کرده‌اند، گفت: در این مراکز 54 سرفصل آموزشی را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهیم.

محمد خیاط‌زنجانی تصریح کرد: همچنین با توجه به لزوم توجه به کودکان و نوجوانان روستایی، برنامه‌هایی نیز برای آن‌ها درنظر گرفته‌ایم که حدود 723 نفر در این برنامه‌ها شرکت کرده‌اند.

سرپرست کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جمعاً هشت هزار و 549 نفر در برنامه‌های کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کرده‌اند که نسبت به پنج سال اخیر 400 درصد رشد داشته است.

وی متذکر شد: همچنین 64 هزار کتاب را طی این مدت به کودکان و نوجوانان امانت دادیم و چهار سرود هم در کانون تولید شده است.

خیاط‌زنجانی در ادامه پیشنهاد داد تا یک پژوهش تخصصی در حوزه نیازهای امروز کودکان و نوجوانان انجام گیرد تا برای سال آینده با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای اوقات فراغت جامعه هدف اقداماتی صورت گیرد.

وی متذکر شد: در این راستا نیاز است که یک سند جامع اوقات فراغت را مبتنی نیازهای کودکان، نوجوانان و جوانان تدوین کنیم تا دستگاه‌های زیرمجموعه در مسیر آن حرکت کنند و میزان موفقیت آن‌ها مشخص شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست اشاره‌ای به غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان کرمانشاهی کرد و گفت: با توجه به اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین، ستاد اوقات فراغت را تشکیل دادیم.

احمد شایسته ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفت، راه‌اندازی 585 کانون تابستانه در سراسر استان بود که دانش‌آموزان و خانواده‌ها استقبال خوبی از آن داشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این کانون‌ها کلاس‌های مختلفی برای دانش‌آموزان با حضور سه هزار 20 مربی برگزار می‌شود، عنوان کرد: جمعاً 88 هزار و 247 دانش‌آموز در این کانون‌ها ثبت‌نام کرده و مشغول فعالیت هستند.

وی از اجرای طرحی برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه هم خبر داد و گفت: این طرح برای جبران اُفت تحصیلی دانش‌آموزان این دو مقطع طرح‌ریزی شده که در 681 پایگاه ابتدایی بیش از 19 هزار دانش‌آموز از آن بهره می‌برند.

به گفته این مقام مسئول شبکه شاد هم یکی دیگر از بسترهای اجرای برنامه‌هایی برای پُر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است‌.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/59274