کد خبر : 59640
تاریخ : 1401/6/14
گروه خبری : جامعه

151 دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های همدان فعال است

ابوالفتح میرزایی با بیان اینکه 609 بیمار در استان تحت درمان با دیالیز هستند، اظهار کرد: سالانه تعدادی از این بیماران پیوند کلیه می‌شوند‌.

وی با تأکید بر اینکه 151 دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان فعال است، تصریح کرد: همکاران ما در سه شیفت کاری و به‌صورت شبانه‌روزی، دیالیز بیماران را انجام می‌دهند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی همدان با بیان اینکه درحال حاضر دستگاه‌های دیالیز موجود جوابگوی نیاز بیماران هست، عنوان کرد: اما اگر در سال‌های آینده تعداد بیماران بیشتر شود، با کمبود مواجه می‌شویم.

میرزایی با اشاره به اینکه بخش دیالیز فقط روزهای جمعه تعطیل است، گفت: اما در این روز هم نیروهای آنکال برای بیماران اورژانسی درنظر گرفته شده است.

وی از انجام 9 پیوند کلیه در همدان خبر داد و اظهار کرد: روز سه‌شنبه هم یک پیوند دیگر در بیمارستان شهید بهشتی همدان انجام می‌شو‌د.

رئیس حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه پیوند روز سه‌شنبه یک پیوند خانوادگی از مادر به فرزند است، تصریح کرد: بیشتر کلیه‌های پیوندشده از فرد زنده به بیمار است.

میرزایی با تأکید بر اینکه وقتی بیماران دچار نارسایی کلیه شوند مجبور به دیالیز آن‌ها هستیم، گفت: تنها راه نجات از دیالیز هم انجام پیوند کلیه است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/59640