کد خبر : 59890
تاریخ : 1401/6/19
گروه خبری : استان‌ها

مدیر گروه بهداشت محیط کرمانشاه خبر داد:

نظارت شبانه‌روزی نیروهای بهداشت محیط در کرمانشاه طی ایام اربعین

امیر کرمی دراین‌باره اظهار کرد: به‌دلیل تعداد بالای زائران در مرز خسروی، تدابیر زیادی با همکاری ادارات مختلف در راستای پیشگیری از وقوع بیماری‌های منتقل‌شونده خصوصاً از آب و غذا در مواکب درنظر گرفته شده است.

وی افزود: از راه‌های ابتدایی ورود به استان کرمانشاه یعنی شهرستان کنگاور 250 نیروی ناظر بهداشتی وظیفه بررسی و بازدید از موکب‌ها، پایانه‌ها، سامانه‌های آب‌رسانی، رستوران‌ها، پمپ بنزین‌ها و سرویس‌های بهداشتی عمومی را برعهده دارند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: در مواکب برنامه‌ریزی شده که همه صاحبان موکب باید آموزش‌های اولیه بهداشتی را دیده باشند و روزانه همکاران ما برای رعایت بهداشت فردی افراد با استفاده از ماسک به‌خاطر بیماری کرونا و بحث ظروف یک‌بارمصرف مورد استفاده جهت نذورات و شربت‌ها، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند و دفع زباله و پسماندهای تولیدی با همکاری شهرداری به‌موقع و با انتقال بهداشتی انجام می‌شود.

کرمی با اشاره به اهمیت بهداشت آب آشامیدنی، خاطرنشان‌ کرد: بهداشت آب بسیار حائز اهمیت است؛ با توجه به شیوع بیماری وبا با همکاری شرکت آب و فاضلاب به‌طور روزانه و با تیم‌های مشترک بین بخشی سامانه‌های آب‌رسانی کنترل می‌شود و در بحث سالم‌سازی نیز ازنظر آزمایش‌های میکروبی بررسی صورت می‌گیرد که تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی به توقف جمعیت زائران در روز گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به توقف جمعیت زیاد زائران در روز گذشته پشت مرز خسروی، برای لحظاتی فشار آب اُفت پیدا کرد که با اقدام به‌موقع و رایزنی با شرکت آب، مشکل برطرف شد.

کرمی عنوان کرد: تمام تیم‌های بهداشتی در حوزه بهداشت محیط نیز از ساعت 6 صبح تا 12 شب فعالیت داشته و از 12 شب تا ساعت هشت صبح روز بعد به‌صورت شیفت‌بندی کشیک داده و هرگونه مشکلی با اداره مورد نظر در میان گذاشته شده و رفع می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/59890