کد خبر : 60229
تاریخ : 1401/6/27
گروه خبری : خانواده

گروه سنی خردسال مقهور لابی همجنس‌بازان

پافشاری غرب بر مضامین غیراخلاقی علی‌رغم اعتراض والدین

«همجنس‌بازی» در غرب به فاصله دوسه دهه با عنوان «همجنس‌گرایی» به عنوان حقوقی اولیّه (البته نه در همه‌جا) شناخته شد. حامیان پشت‌پرده این بی‌پردگیِ اخلاقی از تمام ابزارها برای عادی‌سازیِ این رفتار نابهنجار بهره بردند و در این بین سینمای هالیوود بیشترین خدمت را به ترویج «همجنس‌بازی» کرد. تهاجم فرهنگی غرب به‌شدت نیازمند مستمسکی برای قبح‌زدایی از رفتاری بود که مردم به‌عنوان یک پدیده غیراخلاقی از آن یاد می‌کنند، از این‌رو دست به دامان سینما و تلویزیون شدند. جامعه غربی می‌بایست از منظر فرهنگی استحاله می‌شد. تابوها یکی پس از دیگری شکست و هالیوود ارزش‌های جامعه را دیگرگون ساخت.

«جورج وینبرگ» روانشناس و فعال حقوق همجنس‌بازان در سال 1972 میلادی درست یک سال قبل از رأی انجمن روانپزشکی آمریکا نسبت به حذف «همجنس‌گرایی» از فهرست اختلالات روانی، واژه «هوموفوبیا» را در کتاب «جامعه و همجنس‌گرای سالم» استفاده کرد.

و اما مسأله حالا شکلی به‌غایت بحرانی به خود گرفته است. دنیای غرب در مسیر ترویج بی‌اخلاقی، مضامین همجنس‌بازی را به انیمیشن‌های کودکان معصوم کشانده است. کودکی که حتی هنوز مجاز به یادگیری مفاهیم و آموزه‌های جنسی در روابط طبیعی انسان‌ها نیست، حالا در محتواهایی که تماشا می‌کند با مضامین همجنس‌بازی مواجه می‌شود!

«در یک تپش قلب» (In a Heartbeat) اولین انیمیشن حاوی مضمون همجنس‌بازی است. این انیمیشن کوتاه 4 دقیقه‌ای در سال 2017 منتشر شد و داستان آن در مورد علاقه‌ یک پسر دبستانی به پسری دیگر است. این انیمیشن کوتاه پس از انتشار در یوتیوب تنها در یکی از پست‌های خود بیش از 40 میلیون بار و در مجموع نزدیک به 100 میلیون بار تماشا شد.

مع‌الاسف معضل دنیای غرب دست از سر کودکان معصوم برنمی‌دارد و لابی همجنس‌بازها در فرنگ آنچنان بر قانونگذاران سیطره یافته که کارتون گروه سنی خردسالان در قسمت جدیدش رسما و به صورتی کاملا واضح و شفاف به معرفی یک زوج همجنس‌باز می‌پردازد.

به گزارش گاردین، «پپا خوکه»(Peppa Pig) اولین زوج همجنس‌باز را در جدیدترین قسمت خود معرفی کرد.

خرس‌های قطبی به عنوان شخصیت‌های LGBTQ(همجنس‌باز) در تاریخ 18 ساله سریال انیمیشن «پپا خوکه»(Peppa Pig) نمایش داده شدند.

پپا پیگ، انیمیشن تلویزیونی کودکان، یک زوج همجنس‌باز را به گروه شخصیت‌های خود اضافه کرده است. این اولین بار در تاریخ 18 ساله نمایش است که این برنامه خانواده‌ای را معرفی می‌کند که والدین آن LGBTQ +( همجنس‌باز) هستند.

در قسمتی با عنوان خانواده‌ها، شخصیتی به نام پنی اعلام می‌کند که نگهبانان او یک جفت خرس قطبی لزبین(دو زن همجنس‌باز) هستند. من با مامان خود و اون یکی مامانم زندگی می‌کنم. یک مامانم پزشک است و مامان دیگه اسپاگتی می‌پزد.

این موضوع به دنبال سال‌ها فعالیت و پیگیری گروه‌های همجنس‌باز برای اینچنین برنامه‌ای است، آن‌ها دست‌اندرکاران این برنامه را وادار کرده‌اند تا این معضل و انحراف اخلاقی را با عنوان قالب‌های متنوع‌تری از تعریف خانواده‌ به نمایش بگذارند. آن‌ها دو سال پیش طوماری برای متقاعد کردن سازندگان سریال مذکور برای عضویت در خانواده‌ همجنس‌باز راه اندازی کرده و نزدیک به 24000 امضا جمع‌آوری کردند.

این سریال قبلاً از سوی گروه‌های همجنس‌باز، به دلیل به تصویر کشیدن کانون واقعی خانواده، مورد انتقاد قرار گرفته بود. علاوه بر جلب مخالفت به دلیل تمرکز بیش از حد بر روی یک خانواده هسته‌ای بسیار سنتی طبقه متوسط - که در آن «خوک مادر» از بچه‌ها مراقبت می‌کند در حالی که «خوک پدر» سر کار می‌رود، حتی از آتش‌نشانی لندن در سال 2019 بخاطر استفاده از واژه «fireman»(مرد آتش‌نشان) انتقاد شده بود.

با این اوضاع، گروه‌های حامی همجنس‌بازان به اهداف خود نزدیک‌تر شدند مادامیکه «رابی دی سانتوس»، مدیر ارتباطات و امور خارجی موسسه حقوق دگرباشان جنسی(همجنسبازان) استون وال، به بی‌بی‌سی گفت که معرفی یک زوج همجنس را «فوق العاده» می‌داند.

او توضیح داد: «بسیاری از کسانی که سریال را تماشا می‌کنند، خودشان دو مادر یا دو پدر خواهند داشت!

با این وجود و با پخش این قسمت از این انیمیشن مخصوص خردسالان، بسیاری از والدین از سراسر جهان مراتب اعتراض خود را در شبکه‌های اجتماعی ابراز داشتند. یکی از کاربران در همین خصوص نوشت: چقدر تاسف‌انگیز است که همجنس‌بازها دنیای پاک و معصوم کودکان را با مسائلی که ربطی به سن و سال و شرایطشان ندارد مورد هجوم قرار داده‌اند.

یکی دیگر از کاربران نوشت: هنوز زود است که کودکان ما با مسائلی آشنا بشوند که به هیچ عنوان نمی‌توانند درک یا خوانشی از آن داشته باشند.

مامان نیکول ابراز تاسف می‌کند که این نمایش، می‌تواند کودک چهار ساله‌اش را گستاخ و بی‌ادب کند.

سایت انگلیسی زبان ایندوس پرنت در انتقاد به این برنامه 6 دلیل را برای مضرات نمایش والدین همجنس‌باز به شرح زیر عنوان کرد:

1-پپا می‌تواند باعث بی‌حرمتی به مقام پدر در خانواده شود

2-این فیلم می‌تواند باعث گستاخی و بی‌ادبی کودک خردسال شود

3-کودک می‌تواند نسبت به دوستان و هم‌سالانش گستاخ شود

4-فیلم «پپا خوکه» مبلغ عادات ناسالم می‌شود

5-این فیلم بر رفتار ناشایست کودک در نه گفتن و ایستادن مقابل والدین تاثیر می‌گذارد

6-این فیلم می‌تواند معرف مفاهیم مشکل‌ساز از منظر جنسیتی برای کودک باشد

پولیتیکو نیز در شماره امروز خود نوشت که حزب راست ایتالیا از تلویزیون دولتی این کشور خواسته تا از پخش این قسمت از برنامه خودداری کند.

این جنجال حول قسمتی است که به تازگی از برنامه کودک بریتانیایی پخش شده که خرس قطبی به نام پنی را با والدین همجنس معرفی می‌کند.

فدریکو مولیکونه، سخنگوی حزب راست FdI ایتالیا گفت: «تصمیم نویسندگان کارتون برای گنجاندن شخصیتی با دو مادر غیرقابل قبول است. جریان به اصطلاح اصلاحات سیاسی بار دیگر آسیب می‌زند و این فرزندان ما هستند که هزینه آن را می‌پردازند.

مولیکونه که در کمیسیون رادیو تلویزیون پارلمان ایتالیا نیز حضور دارد، از پخش کننده ملی ایتالیا خواست که این قسمت را پخش نکند.

به گزارش لیدز لایو، بینندگان ITV صبح بخیر بریتانیا پس از بحث در مورد اولین زوج همجنس‌باز در کارتون «پپا خوکه»(Peppa Pig)، تماشای این برنامه را «بسیار نامطبوع» می‌دانند.

بسیاری از کاربران در توئیتر «انزجار» خود را از این برنامه عنوان کرده‌اند، یکی از بینندگان معتقد است که تماشای این برنامه بسیار ناراحت‌کننده است. بسیاری از کاربران نیز همچون دیگر گزارش‌ها، مضمون این قسمت از برنامه خردسالان «پپا خوکه»(Peppa Pig) را برای کودکان به شدت منفی ارزیابی کرده‌اند.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60229