کد خبر : 60397
تاریخ : 1401/6/30
گروه خبری : جامعه

نظارت بر بازار نوشت‌افزار در کرمانشاه

55 واحد متخلف به تعزیرات معرفی شدند

مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی نظارت بر بازار در آستانه سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف، کفش و البسه دانش‌آموزان، طرح نظارتی بازگشایی مدارس در استان از تاریخ 16 شهریورماه آغاز و تا 16 مهرماه ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح، اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی عرضه کنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر و پوشاک با رویکرد جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی است.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستانها در این مدت بر بازار نظارت و مراکز عمده و خرده‌فروشی لوازم‌التحریر، کیف و کفش و پوشاک را به‌طور ویژه مورد پایش قرار خواهند داد.
وی ادامه داد: در همین رابطه هم تاکنون 55 واحد متخلف که در همین زمینه‌ها اقدام به گرانفروشی کرده بودند به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
بیگلری با اشاره به راه‌اندازی گشتی مشترک با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان، اضافه کرد: در این طرح بازرسان با سرکشی از مدارس غیرانتفاعی نسبت به رصد و پایش عملکرد مدارس در خصوص دریافت شهریه تحصیلی و سایر هزینه‌ها و همچنین سرویس مدارس اقدام و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با جدیت برابر قانون برخورد خواهند کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60397