کد خبر : 60399
تاریخ : 1401/6/30
گروه خبری : جامعه

سرپرست فرمانداری قصرشیرین:

تردد از مرز خسروی به عتبات عالیات از اول ماه ربیع‌الاول به صورت کاروانی است

«محمد حیدری» روز سه‌شنبه در این‌باره افزود: توافق برای پذیرش زائران از سوی کشور عراق بدون روادید تا پایان ماه صفر خواهد بود و با توجه به بازگشایی مرز خسروی امسال شاهد تردد 500 هزار نفر از زائران از این گذرگاه رسمی برای حضور همایش بزرگ و با شکوه اربعین بودیم.
وی اظهارکرد: مرز خسروی در تمام طول سال برای تردد زائران باز است و از اول ماه ربیع الاول شاهد عزیمت کاروان‌های رسمی حج و زیارت به عراق و عتبات عالیات از این مرز رسمی خواهیم بود و زوار به صورت کاروانی می‌توانند از این مرز عازم اماکن زیارتی کشور عراق شوند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در هماهنگی‌هایی که توسط استاندار کرمانشاه با سازمان حج و زیارت صورت گرفته تداوم عزیمت زائران از مرز خسروی در طول سال در قالب کاروان‌های زیارتی امکان خدمتگزاری و میزبانی به زائران را برای مرزنشینان و بازگشت مرز رسمی خسروی به روزهای طلایی خود فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه خسروی قدیمی ترین و اصلی ترین مرز زیارتی با عراق و عتبات عالیات و دروازه اصلی به کربلای معلی یکی از بهترین و آماده ترین مرزها برای عزیمت زائران است ادامه داد: وجود اماکن اقامتی مناسب با یک هزار و پنج تخت و راه دسترسی مناسب از مزایا و امکانات این گذرگاه برای تردد زوار است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60399