کد خبر : 60438
تاریخ : 1401/6/31
گروه خبری : استان‌ها

امام جمعه ایلام:

سختی ترویج دستاوردهای دفاع مقدس بر دوش پیشکسوتان جنگ است

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز چهارشنبه در آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: دیروز دفاع از سرزمین ایران یک تکلیف واجب بود و امروز در دفاع از ارزش‌های دینی یک رسالت و ضرورت است و جهاد مقدس ما همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه دنیای استکبار جهانی در برابر موج پیش رونده انقلاب اسلامی تسلیم شده است و نفس‌های آخرش را می‌کشد، افزود: امروز با وجود پیشگامی جمهوری اسلامی در دنیا اما جنگ گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن با فریب افرادی که عظمت دفاع مقدس و رشادت‌های مجاهدان دوران دفاع مقدس و شهدا را درک نکرده‌اند از آن‌ها در راستای دستیابی به مقاصد شوم خود سوءاستفاده می‌کنند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام یادآور شد: با تبلیغات مسموم دشمنان تعدادی از جوانان فریب خورده به جنگ جمهوری اسلامی آمده‌اند ولی این فریب‌خوردگان توان عرض اندام در برابر سد مستحگم انقلاب برای رسیدن به اهداف شوم دشمن را ندارند و رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در عرصه جهاد تبیین وظیفه سنگین آگاه‌سازی نسل جوان برای آشنایی جوانان و نوجوانان نسبت به فریب و نیرنگ دشمن را دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: دشمن با مظلوم‌نمایی و تحریک احساسات پاک و بی‌آلایش جوانان آن‌ها را به بهانه دفاع از حق دفاع و عدالت‌خواهی به سمت اهداف و دسایس شوم خود سوق می‌دهند و باید نسل جوان و نوجوان توسط پیشکسوتان و رزمندگان عظمت دفاع مقدس جایگاه کنونی و عظمت ایران را نشان دهند.
وی اضافه کرد: در فرهنگ قرآن بین شهدا و همرزمان شهدا فاصله‌ای نیست و مقام عالی شهدا برای رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزادگانی که در مسیر شهدا قدم برداشته‌اند و حماسه آفریدند و مقاومت کردند و ثابت‌قدم ماندند وجود دارد.
استاندار ایلام گفت: شجاعت و دلاوری مردم ایلام در تاریخ دوران دفاع مقدس ثبت شده است.
استاندار همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، به‌ویژه سه هزار شهید والامقام استان ایلام افزود: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گنجینه‌های ارزشمند کشور هستند.
حسن بهرام‌نیا در ادامه با عنوان این مطلب که مزین کردن جلسه به نام مقام معظم رهبری وزن این نشست بالا می‌رود، اظهار کرد: جانفشانی و ایثارگری پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با سخنان مقام معظم رهبری به جهان مخابره می‌شود.
وی با قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده مرزبانی، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، بسیج و روحانیون و عشایر غیور و دلاور مردان حوزه دفاع مقدس در این برنامه، گفت: رزمندگان طلای عیار بالای کشورند و در گام دوم انقلاب باید بر ارزش آنان افزوده شود.
استاندار ایلام در ادامه خطاب به رزمندگان و پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس استان، بیان کرد: شما راویان خوش‌سخن هستید و باید خاطرات دوران دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنید.
بهرام‌نیا با بیان اینکه شجاعت و دلاوری مردم ایلام در تاریخ دوران دفاع مقدس ثبت شده است، گفت: برای گذر و مرور تاریخ جنگ لاجرم باید از تاریخ دفاع ایلام شروع کنیم.
وی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام و با قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره عظیم اربعین، افزود: همه این عزیزان با دغدغه دین و فرهنگ اربعین لباس خدمت بر تن کردند و نتیجه تلاش کمیته‌های 17‌گانه اربعین، برگزاری باشکوه این کنگره عظیم بود.
رئیس ستاد اربعین استان با اشاره به اعلام رضایت مقام معظم رهبری از برگزاری کنگره بزرگ اربعین امسال، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «اربعین امسال معظم‌ترین و باشکوه‌ترین اربعین در طول تاریخ بود».
بهرام‌نیا ادامه داد: در اربعین امسال همه تلاش کردند به زوار خدمت کنند و زوار با خاطره خوب استان را ترک کردند که هم استقبال و هم بدرقه بسیار خوب بود.
وی افزود: همه عزیزان و اعضای ستاد اربعین در طول این روزها در مهران با تمامی توان پای کار بودند تا اربعین باشکوه برگزار شود و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکردند.
وی با قدردانی از همه اعضای ستاد اربعین و ائمه جمعه در تمامی شهرستان‌ها و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام، گفت: توجه به امور فرهنگی در این اربعین مورد عنایت قرار گرفت که علاوه بر فضاسازی بسیار خوب، هر زمان در موقع اذان به موکب‌ها سر می‌زدیم نماز جماعت در حال برگزاری بود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60438