کد خبر : 60492
تاریخ : 1401/7/2
گروه خبری : جامعه

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ایلام برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، در این مراسم اظهار کرد: از کسانی که اربعین را به‌خوبی برگزار کردند از حضور جهادی استاندار ایلام، فرمانده سپاه ایلام و فرمانده نیروی انتظامی و همکارانش و فرمانده مرزبانی و برادران و خواهران بسیجی که مایه مباهات استان شدند قدردانی می‌کنم.
وی با بیان اینکه این استقبال و بدرقه خوب موجب جذب زوار خواهد شد، ادامه داد:اربعین امسال به دلیل منتهی شدن به دفاع مقدس جایگاه والایی دارد و مقطع بیداری و تجدید بیعت با سالار شهیدان است.
امام جمعه‌ ایلام با تأکید بر اینکه حضور مقتدرانه نیروی‌های انتظامی، سپاه و مرزبانی در اربعین زیبایی آن را دوچندان کرد، گفت: دفاع مقدس به استکبار آموخته است که قدرت رویایی به کشور را ندارند و آنانی که چشم بسته به‌دنبال تبلیغات دشمن هستند در زمین دشمن حرکت می‌کنند و این افراد در جامعه هیچ جایگاهی ندارند.
**آنچه موجب پیروزی ما در جنگ شد روحیه شهادت طلبی و ایثارگری جوانان رزمنده بود
استاندار ایلام نیز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، به‌ویژه سه هزار شهید والامقام استان ایلام، و آرزوی سلامتی برای نایب امام زمان (عج) و توفیفات بیش از پیش برای دولت سیزدهم، افزود: رزمندگان ‌و نیروهای بسیجی برای اعتلای دین، قرآن و عزت اسلام جان خود را فدا کردند و امنیت کشور مرهون جانفشانی این عزیزان است.
حسن بهرام‌نیا با قدردانی از اعضای شورای تأمین استان، خانواده معظم شهدا و رزمندگان و ایثارگران، گفت: در چنین روزی در 42 سال پیش در ساعت دو بعد از ظهر رژیم بعث عراق با حمایت آمریکا به‌واسطه اینکه دست آنان از منابع اقتصادی کشور قطع شده بود به کشور حمله کردند.
وی ادامه داد: در آن زمان کشور در حال ساماندهی و سپاه و ارتش نوپا بود و رژیم بعث با همه توان ازطریق دریا، هوا و زمین حمله به کشور را آغاز کرد که پس از بیانات امام راحل (ره) که الهام‌بخش بود سپاه و ارتش و بسیج مردمی با کمبود مهمات و جنگ افزاری‌های لازم به‌صورت خودجوش به میدان آمدند.
نماینده عالی دولت در استان ایلام تأکید کرد: پس از هشت سال دفاع مقدس این چنین حماسه ای خلق شد و کشور با رهبری امام (ره) و حضور جوانان به پیروزی رسید.
بهرام‌نیا گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور در اختیار و سیطره دشمن قرار نگرفت که پیروزی تحقق این مهم فرماندهی امام (ره)، علاقه مردم به دین و اتحاد و انسجام مردم بود.
وی اضافه کرد: اکنون کشور در همه زمینه‌ها سرآمد است و روز به‌روز در حال پیشرفت است و آنچه موجب پیروزی ما در جنگ شد روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری جوانان رزمنده بود.
وی گفت: در قاموس وارثان هفته دفاع مقدس ترس نیست بلکه صبر و حوصله نصب‌العین آنان است و همواره پاسدار ارزش‌های انقلاب و اسلام هستند.
استاندار ایلام تصریح کرد: امروز دشمن با تبلیغ و شانتاژ و هزینه هنگفت سعی دارد جوانان را ناامید کند و کشور را دچار مشکلاتی نماید اما به لطف خدا همواره ناکام خواهد بود.
بهرام‌نیا گفت: دشمنان از هر وسیله برای برهم زدن آرامش و امنیت کشور استفاده می‌کنند اما همواره نقشه آنان نقش بر آب می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ اربعین گفت: تلاش کردیم زمان ماندگاری زوار در برگشت برای سوار شدن به اتوبوس حداقل 20 دقیقه‌ و حداکثر یک ساعت باشد که این مهم محقق شد.
استاندار ایلام همچنین با اشاره به کاهش میزان تصادفات جاده در اربعین امسال در مقایسه با اربعین سال 98، گفت: با تلاش همه دستگاه‌های انتظامی، راهور و همه مردم میزان تصادفات 50 درصد کاهش یافت.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام استان ایلام، نیز با قدردانی از تلاش استاندار و مجموعه مدیریت استان و مردم ایلام در برگزاری باشکوه کنگره اربعین، اظهار کرد: تاریخ بخش‌هایی از ننگ پهلوی را به خود اختصاص داده است و بیگانگان در آن زمان تنها به فکر چپاول کشور بودند و به لطف خدا نابود شدند.
سردار شاکرمی، با بیان اینکه دایره مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی ولایت فقیه است که قومیت‌های را در کنار هم گذاشت و اتحاد را در کشور ایجاد کرد، گفت: دفاع مقدس تاج عزتی بر سر ما گذاشت و نسخه شفابخش ما برای گذر از شرایط سخت است و دشمن وقتی پیروزی و همدلی در کشور را دید به‌دنبال تفرقه افکنی در کشور بود که مردم با انسجام همواره فتنه‌های آنان را خنثی کردند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60492