کد خبر : 60509
تاریخ : 1401/7/2
گروه خبری : شهر

بررسی طرح «مالیات پارکینگ محل کار» توسط شورای شهر لستر

پس از دریافت هشداری مبنی بر تأثیر گسترده هزینه‌های جدید پارکینگ بر بحران فعلی استخدام مددکار اجتماعی و درخواست‌های یکپارچه اتحادیه‌های فعال در این زمینه برای صرف‌نظر کردن شورا از طرح‌های بحث‌برانگیز خود برای معرفی مالیات پارکینگ محل کار (WPL) برای مشاغل محلی، شورای شهر لستر به بررسی مشکل پیش آمده پرداخت.
مالیات پارکینگ محل کار باعث می‌شود هر کسب‌وکاری با بیش‌از 10 جای پارک مخصوص کارمند، برای هر یک این جای پارک‌ها 550 پوند در طول سال پرداخت کند که تصمیم درباره دریافت این هزینه از کارمند یا صرف‌نظر کردن از این اقدام برعهده شخص کارفرما قرار دارد. بنا بر این طرح پیشنهادی، کارکنان مدارس، کارمندان دولت محلی و کارکنان خیریه همگی باید این هزینه پارکینگ را پرداخت کنند، به کارکنان سازمان ملی بهداشت (NHS) برای سه سال اول 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود و پلیس و خدمات آتش‌نشانی از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
شورای شهر لستر این طرح پیشنهادی را گام مهمی برای کاهش آلودگی ناشی از ترافیک معرفی و اعلام کرده است که مالیات‌های دریافتی صرف بهبود حمل‌ونقل عمومی خواهد شد، بااین‌حال اتحادیه‌های اجتماعی هشدار داده‌اند که پیاده‌سازی طرح مذکور به خدماتی هم‌چون مددکاری اجتماعی که پیش از این نیز با کمبود نیروی کار و مشکل استخدام مواجه بوده‌اند، آسیب می‌رساند.
اتحادیه‌های مذکور مدعی شده‌اند که مدتی است استخدام کارکنان جدید در بخش مددکاری اجتماعی با بحران مواجه است و طرح مالیاتی جدید شورای شهر لستر نه تنها با منصرف کردن متقاضیان از پذیرش این شغل همراه خواهد بود که مددکاران فعلی را نیز به سمت استعفا سوق می‌دهد. اتحادیه‌ها همچنین معرفی مالیات پارکینگ محل کار را عاملی برای ایجاد موانع بیشتر برای استخدام موفقیت‌آمیز مددکاران اجتماعی جدید معرفی کردند که آن‌ها به پذیرش فرصت‌های شغلی دیگری در محلی با درآمد بالاتر تشویق می‌کند و علاوه بر این با خروج مددکاران اجتماعی فعلی به‌دلیل تأثیرات مالی با خالی شدن بسیاری از مناصب سازمانی همراه خواهد شد که پیش از این نیز گسترش داشته‌اند.
سخنگوی شورای شهر لستر اعلام کرد که در حال حاضر هیچ تصمیمی در مورد وضع عوارض و مالیات پارکینگ محل کار گرفته نشده است و شورا هنوز در حال بررسی چهار هزار نظر جمع‌آوری‌شده طی فرآیند مشاوره عمومی است. وی خاطرنشان کرد که در صورت تصویب این طرح شورا چگونگی پرداخت آن را تعیین خواهد کرد و مشخص می‌کند مالیات توسط کارفرما پرداخت شود یا کارمند. وی همچنین تأکید کرد که در این تصمیم‌گیری جذب و حفظ کارمندان و فراهم کردن بهترین فرصت‌های حمل‌ونقل ممکن در رأس ملاحظات شورا و همه کارفرمایان خواهد بود.
اتحادیه‌های اجتماعی دریافت این پاسخ را ناکافی دانستند و هنوز هم بر این اعتقاد هستند که طرح‌های پیشنهادی در زمینه مالیات پارکینگ محل کار تأثیری فوری و چشمگیر بر خدمات حیاتی خواهند داشت. آن‌ها اعلام کردند که با تمام وجود از اقدامات عادلانه و منطقی شورا برای رسیدگی به وضعیت اضطراری آب‌وهوایی حمایت خواهند کرد اما طرح مذکور را فاقد هر یک از این ویژگی‌ها معرفی و آن را یک مالیات مخفی قهقرایی توصیف کردند که به‌طور نامتناسبی بر کارگران کم‌درآمد شهر ازجمله کارمندان بخش‌های آموزش، دولت محلی، مراقبت‌های اجتماعی و کارکنان سازمان بهداشت که همگی نقشی کلیدی در حمایت از شهر برای عبور از همه‌گیری کووید -19 تأثیر منفی خواهد داشت و باعث می‌شود بسیاری از کارمندان متعهد و غیرقابل جایگزینی به کلی از خدمات عمومی خارج شوند.
اتحادیه‌های اجتماعی در ادامه با اشاره به شرایط اضطراری آب‌وهوایی و مواجهه جهان با اهداف چالش‌برانگیز کیفیت هوا، نقش مهم دریافت این مالیات‌ها را در کمک به تأمین مالی بهبودهایی که برای برآوردن نیازهای حمل‌ونقل یک شهر در حال رشد و تعهدات زیست‌محیطی شورا حیاتی است بدیهی تلقی کردند، بااین‌حال لازم دانستند که شورا پیش از هر چیز به مردم اطمینان دهد که یک سیستم حمل‌ونقل عمومی قابل اعتماد و راحت در سراسر شهر وجود دارد تا آن‌ها تمایل داشته باشند ماشین‌های خود را در خانه بگذارند و شورا بتواند از مالیت‌های جمع‌آوری‌شده گام‌های بزرگی برای آینده بردارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60509