کد خبر : 60562
تاریخ : 1401/7/6
گروه خبری : ورزشی

حضور باستانی‌کاران همدان در فستیوال ورزش‌های سنتی ایتالیا

غلامرضا خاکساری ضمن اعلام اینکه دو تن از باستانی‌کاران جوان استان همراه با تیمی از کشورمان در فستیوال ورزش‌های سنتی کشور ایتالیا حاضر شده‌اند، اظهار کرد: سیدسجاد موسوی و جعفر نوری دو باستانی‌کار همدانی همراه با تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی کشور به ایتالیا که میزبان فستیوال بین‌المللی ورزش‌های سنتی توکاتی است، اعزام شده‌اند.
وی با بیان اینکه این فستیوال اکنون در ورونا ایتالیا درحال برگزاری بوده و تیم ملی کشورمان با حضور در این فستیوال به دنبال درخشش است، تصریح کرد: فستیوال ایتالیا به‌منظور نمایش و معرفی ورزش‌های سنتی و باستانی کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.
عضو کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کُشتی پهلوانی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای همدان پیشینه‌ای عظیم دارد و طی این سال‌ها با وجود مشکلات مالی قهرمان‌پروری می‌کند، مطرح کرد: باستانی‌کاران قدری در همدان مشغول به فعالیت هستند و با وجود کمبودها همانند گذشته پُرافتخار و شکوهمند در این رشته از قطب‌های اصلی کشور هستیم.
وی در پایان گفت: خوشبختانه چند کرسی مختلف اجرایی در فدراسیون کشوری و جهانی این رشته توسط همدانی‌ها هدایت می‌شود که این موضوع جای خوشحالی دارد.
ورزش باستانی در استان همدان بیش از 300 سال قدمت دارد و بیش از 20 زورخانه فعال در سطح استان همدان درحال فعالیت هستند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60562