کد خبر : 60587
تاریخ : 1401/7/7
گروه خبری : استان‌ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محلات:

حفظ و مرمت قنوات به‌عنوان سرمایه کشور مورد توجه باشد

محمدحسن نامی ظهر روز گذشته در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان محلات اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار بگیرد و برنامه‌های مدون برای آن پیش‌بینی کرد، اجرای طرح‌های پیشگیرانه با هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع بحران است.
وی افزود: یکی از اقداماتی که باید انجام گیرد و مورد توجه باشد، پیشگیری، بازسازی و بازتوانی است تا در زمان بحران آسیب کمتری ببینیم؛ البته بیشترین تمرکز باید بر مقوله پیشگیری باشد، به همین منظور آبخیزداری یکی از نکات قابل تأمل در این خصوص است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: حفظ قنوات به‌عنوان سرمایه کشور باید مورد توجه باشد؛ به همین منظور باید مرمت قنواتی که آسیب دیده‌اند و تخریب شده‌اند، در اولویت باشد.
نامی ادامه داد: بارندگی که در مردادماه رخ داد، شاید هر 40 تا 50 سال اتفاق بیفتد که همین امر باعث به بار آوردن خسارت زیادی در کشور شد.
وی اضافه کرد: براساس نظر کارشناسان این پدیده ممکن است تا 45 سال آینده رخ ندهد، اما باید مراقب ورود توده‌هایی که هم‌زمان وارد کشور می‌شوند، بود؛ چراکه مانند بارندگی سال گذشته جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان شدید و سنگین خواهد بود.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه بخشی از اعتبارات خسارات سیل به شهرستان محلات تخصیص پیدا کرده، گفت: لازم است تا پرداخت‌های جدید نیز مشخص شود، چراکه محلات تجهیزات کافی در شرایط بحرانی ندارد و باید نسبت به تأمین آن اقدام کرد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: پرداختن به زیرساخت‌ها نیز در این خصوص ضروری است و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: محلات یکی از کانون‌های آسیب‌دیده در سیل اخیر در استان است.
فرزاد مخلص‌الائمه بیان کرد: بیشترین خسارت در محلات در بخش‌های کشاورزی بوده که متأسفانه دو بار از ناحیه سیل آسیب دید و گزارش‌های کارشناسی‌شده آن ارسال شده است.
وی افزود: انتظار داریم تا با کار کارشناسی درست و صحیح، مسیل‌ها و کانال‌های مسیر آب جدید دوباره دچار این مشکلات نشوند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60587