کد خبر : 60596
تاریخ : 1401/7/7
گروه خبری : استان‌ها

برگزاری 68 عنوان برنامه در هفته وقف همدان

نمایشگاه دستاورد وقف در امامزاده عبدالله

حجت‌‌الاسلام سیدعلی حسینی با اشاره به اینکه دوم تا یازدهم هرسال به‌نام هفته وقف نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: در این هفته 68 عنوان برنامه در نقاط مختلف استان در راستای فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف برگزار خواهد شد.
وی به برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفین، هیئت‌امنا و خادمین بقاع متبرکه و اصحاب وقف اشاره کرد و گفت: نمایشگاه استانی دستاوردهای نهاد وقف در امامزاده عبدالله(ع) همدان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به دیدار با ائمه جماعات توسط رؤسای ادارات شهرستان‌ها و ارائه گزارش عملکرد آن‌ها به فرمانداران و مسئولان شهرستانی، افزود: سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌ها و مرکز استان را داریم.
وی با اشاره به برپایی میز خدمت در مرکز استان و گزارش عملکرد اداره اوقاف از طریق نصب پوستر و بنر در محل این برنامه، خاطرنشان کرد: در برخی مدارس طبق هماهنگی صورت‌گرفته مسابقه زنگ انشا با موضوع وقف برگزار خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه نشست‌های تخصصی توسط ادارات با اصناف مختلف برگزار می‌شود، عنوان کرد: نشست خبری، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و غبارروبی بقاع متبرکه و مزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان است.
وی بیان کرد: برنامه قرار دوازدهم که 12 هر ماه از طریق ادارات شهرستان‌ها با توجه به نیات موقوفات و منابع خیرین در بقاع متبرکه در کمک به نیازمندان برگزار می‌شود، در راستای هفته وقف نیز برگزار خواهد شد.
وی از ثبت سه وقف جدید طی امسال در همدان خبر داد و گفت: یک ساختمان مسکونی، یک باب مغازه و یک قواره زمین طی امسال در استان وقف شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60596