کد خبر : 60603
تاریخ : 1401/7/7
گروه خبری : استان‌ها

رییس سازمان بسیج مستضعفین:

مردم کردستان صف‌ خود را از اغتشاشگران جدا کردند

سردار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در مراسم نهضت کمک مومنانه در سنندج اظهار کرد: ملت ایران از جمله مردم کردستان در راهپیمایی امت رسول‌الله جلوه‌های خوبی از اتحاد را به نمایش گذاشته و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و نشان دادند در مقابل دشمن ایستاده اند.
وی با بیان اینکه تلاش مذبوحانه دشمنان راه به جایی نخواهد برد، افزود: دشمن می‌خواهد با استفاده از بهانه‌های داخلی، ملت را از نظام جدا کند اما با هوشیاری مردم این توطئه‌ها نقش بر آب شد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین، سنندج را پایتخت پیشمرگان کرد معرفی و اضافه کرد: مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و قبل از آن جوانان زیادی را در راستای دفاع از هویت ایرانی - اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه پیشمرگان کرد مسلمان سهم بسزایی در خلق مکتب مقاومت داشته اند، ادامه داد: دشمنان همیشه قصد داشته اند با نقشه‌های شوم خود، نظام اسلامی را به چالش بکشند اما با وجود مردمی آگاه و بصیر، موفق به این کار نشده اند.
وی اظهار داشت: دشمنان با تبلیغات سوء خود تلاش می‌کند دستاوردهای بزرگ انقلاب به نسل جوان منتقل نشود و ملت ایران را متوقف معرفی کند اما این ملت پرچمدار پیشرفت است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شاخص‌های ترقی و پیشرفت کشور به صورت صعودی در حال طی شدن بوده و ملت ایران ضمن دفاع از کیان اسلامی، قله‌های پیشرفت را فتح کرده است.
سردار سلیمانی مردم سالاری اسلامی را یک مفهوم جدید و مبدع آن را امام راحل(ره) عنوان کرد و افزود: پیاده سازی نرم افزار مردم سالاری اسلامی در گام دوم انقلاب توسط رهبری مورد توجه قرار گرفته و این مهم، همان تحقق دولت اسلامی است.
وی به کمک‌های مومنانه در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح با دستور رهبری عملیاتی شد و خیرین، مردم و دستگاه‌های مختلف به خوبی آن را به نمایش گذاشته اند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تا زمانی که قشر ضعیف و نیازمند در جامعه وجود دارد، کمک‌های مومنانه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: بسیج نیز در کنار خیرین و افراد صاحب تمکن و دستگاه‌های مختلف، همواره در میدان خدمت به مردم به ویژه قشر ضعیف بوده است.
سردار سلیمانی گفت: برای هفته وحدت نیز مرحله جدید کمک‌های مومنانه آغاز شده و بین اقشار نیازمند جامعه توزیع خواهد شد، ضمن اینکه به مناسبت همین هفته وحدت، تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد می‌شوند.
استاندار کردستان با بیان اینکه خدمات سپاه به جامعه قابل تقدیر است گفت: سپاه در طول بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، نشان داده که نهادی مردمی و انقلابی بوده و این مهم قابل تقدیر است.
اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: سپاه و بسیج با رشادت‌ها و خدمات صادقانه خود، اهداف مد نظر امام(ره) به عنوان تشکیل دهنده این نهاد را تحقق بخشیده اند.
وی خدمات سپاه در زمینه‌های خود به ویژه بحث محرومیت زدایی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: قطعا این نهاد مقدس با قدرت و بیش از گذشته در راستای خدمت به مردم و اقشار ضعیف جامعه گام برخواهد داشت.
استاندار کردستان با اشاره به توزیع 22 دوره کمک‌های مومنانه توسط سپاه در استان، ادامه داد: هماهنگی خوبی بین مجموعه‌های مختلف استان با سپاه و دستگاه قضایی وجود دارد که مایه مباهات است.
نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این آیین ضمن تقدیر از خدمات سپاه در زمینه کمک‌های مومنانه به مردم و اقشار ضعیف جامعه، اضافه کرد: این رویه باید همچنان با قدرت ادامه یابد، چرا قشر نیازمند جامعه چشم انتظار کمک دستگاه‌های مختلف به ویژه سپاه است.
ماموستا فایق رستمی یادآور شد: مردم ایران اسلامی به ویژه کردستانی‌ها همواره و به ویژه در طول سه سال اخیر و در دوره شیوع کرونا، انسان دوستی خود را به نمایش گذشته اند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: امروز 357 زندانی جرائم غیرعمد در استان به همت دستگاه‌های مختلف آزاد و به آغوش خانواده‌هایشان باز می‌گردند.
سردار سیدصادق حسینی اضافه کرد: امروز همچنین 6 هزار و 500 جفت کفش، یک هزار و 400 بسته لوازم التحریر و 95 سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند در شهرستان‌های مختلف استان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه سپاه تاکنون با تمام قدرت در کنار مردم به ویژه اقشار ضعیف بوده است، یادآور شد: سپاه در کنار دولت با تمام توان، برای ارائه خدمات به مردم در بحران‌های مختلف کمک خواهد کرد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به جهاد آبرسانی اشاره داشت و گفت: در قالب این طرح، 169 روستا با 528 میلیارد تومان اعتبار از آب سالم و پایدار بهره مند می‌شوند.
سردار حسینی اضافه کرد: تاکنون در راستای اجرای این طرح، 136 کیلومتر خط انتقال و 19 ایستگاه در استان اجراشده و تلاش سپاه این است که کار آبرسانی به روستاهای مورد هدف، در زمان مقرر انجام شود.
در این آیین کار توزیع کمک‌های مومنانه شامل اهدای 95 سری جهیزیه نوعروسان، یک هزار و 400 بسته لوازم‌التحریر و 6 هزار جفت کفش بین اقشار ضعیف جامعه آغاز شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60603