کد خبر : 60673
تاریخ : 1401/7/9
گروه خبری : ورزشی

از چهار گوشه ورزرش همدان چه خبر؟!

از شادکامی دقایق پایانی شهرداری همدان تا برزخ کلافه کننده پاس

حضور باستانی‌کاران همدانی در فستیوال ورزش‌های سنتی ایتالیا
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان همدان گفت: دو باستانی‌کار همدانی همراه با تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور راهی ایتالیا محل برگزاری فستیوال بین‌المللی ورزش‌های سنتی توکاتی شده‌اند.
غلامرضا خاکسار یادآور شد: سید سجاد موسوی و جعفر نوری دو باستانی کار همدانی همراه با تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور راهی ایتالیا محل برگزاری فستیوال بین‌المللی ورزش‌های سنتی توکاتی شده‌اند.
وی یادآور شد: فستیوال ایتالیا به منظور نمایش و معرفی ورزش‌های سنتی و باستانی کشورهای مختلف جهان ترتیب یافته است.
 شرکت 24 مربی فوتبال در کلاس بالاترین سطح آسیا به میزبانی همدان
برای نخستین بار کلاس مربیگری سطح یک فوتبال آسیا با حضور 24 مربی مرد به میزبانی همدان برگزار شد.
در این دوره 24 مربی از استان‌های همدان، تهران، البرز، خوزستان، ایلام و مازندران از 30 مرداد تا هشتم مهر ماه در همدان حضور داشتند و دوره‌های تخصصی و عملی خود را زیر نظر اساتید فیفا برگزار کردند.
این کلاس زیر نظر مسعود اقبالی از مدرسان کنفدراسیون آسیا و همچنین بهروز معین برگزار شد و این مربیان از تجربیات فنی و آخرین تغییرات فنی فوتبال روز جهان مطلع شدند.
 طلایی شدن ووشوکار همدانی در مسابقات دانشجویان جهان
ورزشکار همدانی در مسابقات قهرمانی ووشو دانشجویان جهان به نشان طلا دست یافت.
نخستین دوره مسابقات ووشو دانشجویان دانشگاه‌های جهان که به میزبانی ترکیه برگزار و تیم ووشو دانشگاه شهید بهشتی به نمایندگی از کشورمان با همکاری فدراسیون ووشو به این رقابت‌ها اعزام شد.
هر 4 نماینده تیم کشورمان در بخش ساندا با غلبه بر تمامی حریفان خود به نشان طلا دست پیدا کردند. همچنین در بخش تالو نیز تیم 3 نفره کشورمان با کسب 5 نشان رنگارنگ (یک طلا، یک نقره و 3 برنز) به کار خود در مسابقات قهرمانی ووشو دانشجویان جهان پایان داد.
تیم ملی ووشو دانشجویی ایران در بخش ساندا 4 ورزشکار داشت که علی خورشیدی نماینده استان همدان در وزن 80- کیلوگرم با برتری مقابل تمامی حریفان خود راهی دیدار نهایی شد و به مصاف ورزشکاری از ترکیه رفت.
خورشیدی در دیدار نهایی هم حریف خود را شکست داد و به نشان طلای این دوره از پیکارها دست یافت.
 قرار گرفتن داوران همدانی در لیست بین‌المللی فیفا سال 2023
3 داور همدانی برای چندمین سال پیاپی در لیست داوران فدراسیون جهانی فوتبالی فیفا قرار گرفتند.
فهرست نهایی داوران بین‌المللی فوتبال در سال 2023فیفا اعلام شد و در بین داوران منتخب کشور، برادران حیدری از همدان نیز حضور دارند.
بیژن حیدری و پیام حیدری در فهرست داوران بین‌المللی کشورمان برای سال آینده میلادی حضور خواهند داشت.
این 2 داور همدانی از سال 2016 تاکنون در لیست داوران مورد تایید فیفا برای قضاوت در عرصه‌های بین‌المللی قرار دارند.
همچنین بهاره سیفی نهاوندی کمک داور فوتبال استان همدان نیز در لیست فیفا قرار گرفت.
این بانوی اهل شهرستان نهاوند در سال‌های اخیر نیز جزو کمک داوران فیفا بود که قضاوت‌های بین‌المللی را برعهده داشت.
 شادکامی شهرداری همدان در دقایق پایانی
شهرداری همدان موفق به کسب برتری خانگی مقابل خلیج فارس ماهشهر شد و وضعیت خود را درجدول رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران بهبود بخشید.
در چارچوب دیدارهای هفته ششم لیگ دسته اول فوتبال، تیم شهرداری همدان در ورزشگاه شهید حاجی‌بابایی مریانج به مصاف تیم خلیج فارس بندر ماهشهر رفت که در نهایت با گل دقایق پایانی آرمین طلایی‌منش و کسب سه امتیاز خانگی در لحظات پایانی بازی پیروز میدان لقب گرفت.
شهرداری همدان که طی چهار هفته گذشته لیگ دسته اول به طور متناوب و یکی در میان، صاحب یک پیروزی و یک شکست شده بود، مقابل خلیج فارس ماهشهر همین روند را دنبال کرد و با جبران باخت اخیرش توانست به یک برد خانگی دست پیدا کند.
نماینده دسته اولی فوتبال همدان که از حضور و حمایت تماشگران خود بهره می‌برد، توانست به پیروزی یک بر صفر مقابل خلیج فارس بندر ماهشهر برسد و سومین برد این فصل را کسب کند.
شهرداری همدان با برتری مقابل تیم خلیج فارس 10 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به خیبر خرم‌آباد، در رتبه پنجم جدول لیگ دسته اول فوتبال ایران ایستاد و ماهشهری‌ها نیز با 6 امتیاز در رده دوازدهم جای گرفتند.
شهرداری‌چی‌های همدان در چارچوب هفته هفتم دسته اول باشگاه ایران باید در یزد به صاف چادرملو ارکان برود.
 انتخاب دوندگان همدانی جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا
دو دونده همدانی برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا انتخاب شدند.
رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان آسیا از 21 مهر به میزبانی کویت برگزار خواهد شد دو دونده همدانی برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا انتخاب شدند.
امیرحسین زندی در 110 متر با مانع و یاسین گل‌محمدی در 110 متر و 400 متر با مانع تا 14 مهر در اردوی تیم ملی نوجوانان به میزبانی تهران حضور دارند.
 فصل شروع نشده پاس گرفتار برزخ کلافه‌کننده
در حالی‌که از هفته‌های ابتدایی مهر قرار است کوران رقابت‌های دسته دوم فوتبال باشگاه‌های ایران آغاز شود تیم فوتبال پاس که در سال‌های دور لقب قهرمانی آسیا را با خود یدک می‌کشد هنوز گرفتار اما و اگرهای فراوانی شده است.
تنها نماینده دسته دومی فوتبال استان همدان که امسال با تصمیم هیئت امنا به بخش خصوصی واگذار شده با بوق و کرنای فراوان وارد فاز جدیدی از اتفاقات فوتبال خود شده است تا بتواند حداقل بدون کمک دولتی امسال به یک سطح بالاتر از فوتبال ایران صعود کند.
هر چند سرمربی تیم بحران‌زده پاس معرفی شده و کادر فنی تیم ضمن توافق با چندین بازیکن آمادگی نسبی برای حضور در رقابت‌های دسته دوم پیدا کرده و همچنین اردوی چند روزه در تهران برگزار شد اما از باشگاه خبر می‌رسد که هنوز تکلیف قراردادهای بازیکنان، اسکان آن‌ها و سایر مسایل در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
اهالی فوتبال همدان امیدوار هستند با شرایط جدید نماینده فوتبال همدان در کشور بتواند آبروی از دست رفته خود را کسب کند و هواداران فوتبال بعد از مدت‌ها اخبار خوشی از این تیم و باشگاه بشنوند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60673