کد خبر : 60721
تاریخ : 1401/7/10
گروه خبری : استان‌ها

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام:

روند خشک‌سالی طی پاییز امسال در استان ایلام ادامه دارد

علی پوراحمد اظهار کرد: کمبود منابع آبی بر اثر کاهش نزولات جوی و تغییر اقلیم ازجمله عواملی هستند که این روزها منابع آبی کشور و استان ایلام را تحت تأثیر قرارداده است.
وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره آب سد ایلام هر روز در حال کاهش است این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌ها بارش‌ها پاییزه نیز کمتر از حد نرمال خواهد بود، گفت: متأسفانه مدل‌های هواشناسی از ادامه روند خشک‌سالی در پاییز امسال در استان حکایت دارند.
وی اظهار کرد: باید ضمن ضرورت مدیریت منابع آب بخصوص سد مخزنی ایلام، سناریوهای مختلف تامین اضطراری آب بررسی و آمادگی لازم برای مقابله با بدترین نوع خشک‌سالی اتخاذ شده است.
مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام با اشاره به اینکه هم‌اکنون به دلیل خشک‌سالی، ارتقاع آب سد ایلام 14 متر کاهش داشته است، افزود: تغییرات اقلیمی و جوی، خشک‌سالی‌ها و کمبود بارش سه عامل مهم که دست به دست هم داده تا این روزها کاهش حجم آب سد ایلام را به‌دنبال داشته است.
پوراحمد گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود که در صورت اضطرار باید از آن استفاده کرد، چاه‌های فضای سبز سطح شهر ایلام هستند که در این راستا باید ضمن کنترل وضعیت کمی و کیفی آن‌ها، مقدمات لازم برای استفاده از این چاه‌ها فراهم شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60721