کد خبر : 60770
تاریخ : 1401/7/11
گروه خبری : گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خبر داد:

استقبال از بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری کرمانشاه

معاون گردشگری میراث فرهنگی کرمانشاه: برپایی نمایشگاه کشوری صنایع دستی در کرمانشاه

محمدرضا سهیلی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کرمانشاه ازلحاظ جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی جزء سه استان‌ برتر کشور است.
وی ادامه داد: کرمانشاه در همه زمینه‌ها ازجمله گردشگری تاریخی، گردشگری طبیعی، گردشگری دفاع مقدس، گردشگری معنوی و مذهبی، گردشگری خوراک، گردشگری ورزشی، گردشگری خانواده‌محور و غیره می‌تواند قطب گردشگری ایران باشد چون دارای توانایی بالقوه‌ای در این زمینه‌ها است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: متناسب با این زمینه‌های اگر برنامه‌های وجود داشته باشد، قطعاً کرمانشاه هم همانند استان‌های شاخص کشور که با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری توانسته‌اند اقتصاد خود را فعال کنند، می‌تواند اقتصاد خود را فعال کند.
وی با اشاره به نقش گردشگری در اشتغال، افزود: در زمینه تأمین زیرساخت‌ها گردشگری عقب‌افتادگی و عقب‌ماندگی تاریخی داریم که خوشبختانه در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته و اعتبارات مناسب در زمینه توسعه گردشگری اختصاص پیدا کرده است.
این مقام مسئول از استقبال از ظرفیت بخش خصوص برای ایجاد اماکن گردشگری جدید در استان خبر داد و گفت: ان‌شاءالله به‌زودی شاهد افتتاح چندین مورد و آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه جدید و پیشران بخش گردشگری خواهیم بود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز از برپایی نمایشگاه کشوری صنایع دستی در کرمانشاه طی آبان‌ماه خبر داد.
علی صابر اظهار کرد: طی هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی در کوتاه‌مدت و بلندمدت مورد توجه قرار گرفت، اما یکی از اهداف اصلی این حوزه دسترسی تمام گردشگران به خدمات گردشگری است.
وی افزود: یکی از طرح‌های هفته گردشگری که بسیار مورد توجه قرار گرفته و حدود 13 سال است در دنیا به آن توجه می‌شود، طرح گردشگری در دسترس بوده که هدف آن سهولت سفر برای افراد معلول، سالمند و کودک است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به مزیت‌های طرح گردشگری در دسترس اشاره و تصریح کرد: این طرح به افرادی که در سفر کردن با مشکل مواجه هستند، کمک می‌کند تا به‌جای درگیری با مشکلات از سفر و جاذبه‌های گردشگری لذت ببرند؛ اما در این بین نیازمند کمک‌هایی برای تحقق این امر خواهیم بود.
صابر ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری مهم‌ترین عامل برای فراهم آوردن شرایط مسافرت آسان برای افراد ناتوان است تا بتوان ضوابط و استانداردهای مورد نیاز را ایجاد و رعایت کرد.
وی به استاندار نبودن برخی خدمات مانند هتل‌ها و میهمان‌سراها اشاره و تأکید کرد: در برخی نقاط از استان و شهر کرمانشاه این استانداردها رعایت نشده، اما مقرر شده که برای ترمیم، بازسازی و افزودن برخی امکانات تسهیلاتی به آن‌ها داده شود تا در تحقق این هدف جهانی گامی برداشته شود.
صابر با اشاره به اینکه تغییراتی در محوطه‌های تاریخی استان کرمانشاه در دست اقدام است، بیان کرد: براساس بررسی‌ها مقرر شده که در محوطه تاریخی بیستون به‌منظور تردد بهتر و راحت‌تر گردشگران وسایل نقلیه متناسب با فضا در آنجا مهیا شود که در سایر محوطه‌های تاریخی به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم این امر ممکن نبود، اما در اولویت‌ها قرار دارند.
وی در پایان افزود: این نمایشگاه از دوم تا ششم آبان‌ماه در نمایشگاه پارک شاهد با حضور 70 صنعتگر از سراسر کشور با هدف فروش محصولات، بازاریابی و معرفی صنایع دستی برپا خواهد شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/60770