کد خبر : 61177
تاریخ : 1401/7/21
گروه خبری : سلامت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مرکزی:

مشکل توزیع دارو در استان مرکزی نداریم

عباس علیمرادیان با اشاره به کمبود دارو در برخی داروخانه‌های استان مرکزی گفت: با توجه به مشکلاتی که در کارخانجات تولیدی بود و مسائلی که در نقدینگی کارخانه‌ها وجود داشت، کمبود در توزیع دارو احساس می‌شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده و تأمین مواد اولیه از طریق وزارت بهداشت، تولید افزایش پیدا کرده و به زودی با اصلاح قیمت و توزیع بهتر در داروخانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
علیمرادیان افزود: در حال حاضر داروها با نسخه در اختیار مراجعه‌کنندگان به داروخانه‌ها قرار می‌گیرد و از آنجا که آنتی‌بیوتیک دارویی است که حتماً باید با نسخه پزشک تجویز شود و مصرف بی‌رویه آن به دلیل کم بودن قیمت، تبعات زیادی دارد و مقاومت میکروبی بدن افراد را بالا می‌برد و عوارض جانبی فراوانی دارد، لازم است که با دستور پزشک توزیع شود.
وی افزود: اکنون روی دو سه قلم دارو که سوسپانسیون هستند و برای مصرف کودکان است، مشکل وجود دارد و امیدواریم برای توزیع آنها نیز تا آخر هفته شرایط بهبود پیدا کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از مدیران داروخانه‌ها خواست داروها را فقط با نسخه پزشک در اختیار بیماران قرار دهند، زیرا ارائه و تجویز بدون نسخه پزشک مشکلات زیادی را به همراه دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/61177