کد خبر : 61509
تاریخ : 1401/7/28
گروه خبری : فرهنگی

فعالان هنر تئاتر پرافتخارآفرین هنرمندان دهگلان در سطح ملی هستند

آرش جوانمردی صبح روز گذشته در مراسم تجلیل از «رضا سیفی» پیشکسوت حوزه تئاتر شهرستان دهگلان با مهم بر شمردن فعالیت‌های تأثیرگذار هنرمندان، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر از پرافتخارترین هنرمندان شهرستان در سطح ملی هستند که جوایز مهم ملی را برای دهگلان و استان کردستان به ارمغان آورده‌اند.
وی در ادامه به تولید آثار فاخر نمایشی در دهه‌های 80 و 90 شمسی در شهرستان اشاره و در ادامه عنوان کرد: تولید نمایش‌های ماندگار که از ابتدایی سال 1370 در شهرستان شروع شده کماکان در شهرستان تداوم دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان به حضور ارزشمند هنرمندان تئاتر در جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری اشاره کرد و افزود: این حرکت ارزشمند با تشکیل گروه هنری سیاوش در دهگلان آغاز شد و ماحصل آن کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های تئاتر استانی و حضور در جشنواره‌های ملی است.
جوانمردی در ادامه از فعالیت‌های رضا سیفی بازیگر، کارگردان و نویسنده دهگلانی تمجید کرد و گفت: هدف این دست برنامه‌های فرهنگی تجلیل از سه دهه فعالیت هنری این هنرمند پیشکسوت تئاتر شهرستان دهگلان و ارج نهادن به تلاش‌های مابقی هنرمندان است.
هنگامه پدید مسئول کانون فرهنگی و هنری حضرت رسول (ص) دهگلان هم هدف از برگزاری این برنامه‌ها را جلب توجه مسئولان به تلاش ارزشمند هنرمندان عنوان کرد و افزود: در تلاشیم با شناسایی هنرمندان پیشکسوت از فعالیت‌های تأثیرگذار آن‌ها تجلیل به‌عمل آوریم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/61509