کد خبر : 62215
تاریخ : 1401/8/16
گروه خبری : استان‌ها

رئیس شورای شهر ایلام خبر داد؛

احداث پارکینگ طبقاتی ایلام نیازمند 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

79 درصد اعتبارات تبصره 18 در ایلام جذب شده است

سعید انوری صبح یکشنبه در جلسه مشترک کمیته استانی تبصره 18 و سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: از تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار ایلام در خصوص انتقال پرونده مالیاتی شرکت‌های نفت و گاز غرب به ایلام تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی گفت: این حرکت یک انقلاب اقتصادی در استان ایلام به خصوص در شهرداری‌های استان ایجاد می‌شود.
رئیس شورای شهر ایلام اضافه کرد: از بصیرت و آگاهی مردم استان ایلام برای شرکت در مراسم راهپیمایی 13 آبان ماه تقدیر و تشکر می‌کنم.
انوری اضافه کرد: از صدا و سیمای استان انتظار داریم همکاری بیشتری در زمینه بیان دستاوردهای استان داشته باشد.
وی گفت: برای نخستین‌بار 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی برای شهر هوشمند ایلام انجام شده است، از تلاش شهردار در این زمینه تقدیر و تشکر می‌کنم.
رئیس شورای شهر ایلام تصریح کرد: احیای مجموعه ارغوان 20 میلیارد تومان و احداث پارکینگ طبقاتی بیش از 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمند است.
انوری بیان کرد: سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای احداث میدان میوه و تره‌بار بیش از 100 میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری ایلام از سرمایه‌گذاران و مسئولان استان انتظار همکاری و حمایت داریم.
مدیرکل اقتصاد دارایی ایلام گفت: 774 میلیارد تومان از محل تبصره 18 سهم استان ایلام طی سال 1400 بوده که 614 میلیارد تومان معادل 79 درصد آن به طور قطعی جذب و محقق شده است.
سعید رشنوادی اظهار کرد: بیش از 30 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی پرداخت شده است که دستگاه‌های اجرایی استان از این فرصت برای پرداخت دیون و طلب پیمانکاران استان استفاده کنند.
وی افزود: اسناد خزانه اسلامی با پول نقد هیچ فرقی ندارد و پیمانکاران طلبکار برای دریافت طلب خود از محل اسناد خزانه معرفی شوند و تا فضا برای سهمیه تخصیص اسناد آتی باز شود و اعتبارات آن سریع و بدون تأخیر پرداخت می‌شود.
این مسئول ادامه داد: 454 هزار میلیارد تومان تعهد مصوبه‌های مالیاتی امسال است که 231 هزار میلیارد تومان آن معادل 50 درصد تحقق یافته است و 47 درصد کل منابع بودجه ای از محل مالیات تأمین می‌شود.
رشنوادی یادآور شد: در صورت محقق شدن درآمدهای مالیاتی از طریق انتقال پرونده‌های شرکت‌های نفت و گاز، انقلابی در بحث درآمدهای مالیات استان ایلام ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: انتقال پرونده مالیات شرکت‌های نفت و گاز غرب به ایلام نقش بسیار تأثیرگذاری در توسعه استان دارد چراکه 97 درصد درآمدهای استان وابسته به درآمدهای مالیاتی است.
وی گفت: موضوع انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب به استان و پرداخت سهم یک درصدی آلایندگی و دیگر درآمدهای مالیاتی در توسعه ایلام تأثیرگذار است و شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از بحث ارزش افزوده در این بخش بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام اضافه کرد: اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه 1401 مبلغ دو هزار و 200 میلیارد تومان است که 973 میلیارد تومان آن مربوط به مسکن و یک هزار و 227 میلیارد آن مربوط به سایر بخش‌هاست که از دی‌ماه دستورالعمل‌های این اعتبارات نیز ابلاغ می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/62215