کد خبر : 62309
تاریخ : 1401/8/17
گروه خبری : استان‌ها

مدیر توزیع برق شهرستان بهار:

رفع حریم شبکه 20 کیلوولت در روستاهای حسین‌آباد کارخانه قند و نورآباد

مازیار بلالی‌مقدم در نشست با خبرنگاران شهرستان بهار از برق‌رسانی و ارائه خدمات به دو هزار واحد صنعتی فعال در 6 شهرک صنعتی و شاخه‌های صنعتی دیگر در شهرستان بهار خبر داد و افزود: ارائه خدمات در سایه حمایت‌های نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، فرماندار بهار و مدیر شرکت توزیع برق استان همدان محقق شده است.

بلالی‌مقدم با اشاره به گسترش خدمات غیر حضوری، گفت: در جهت تکریم ارباب رجوع ارائه خدمات غیر حضوری از طریق اپلیکیشن «برق من» درحال انجام است و مشترکان می‌توانند 27 خدمت را با استفاده از اپلیکیشن به‌صورت غیر حضوری دریافت کنند.

وی ادامه داد: با دانلود و نصب این اپلیکیشن تمامی خدمات مورد نیاز مانند خرید انشعاب، جابه‌جایی شبکه، دریافت قبوض برق، نیازهای روشنایی معابر و قطعی برق مرتفع خواهد شد و هیچ نیازی به مراجعه حضوری به ادارات برق نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه ابتدای امسال دو مورد رفع حریم کلی خط 20 کیلوولت در روستاهای حسین‌آباد کارخانه قند و نورآباد انجام شده است.

بلالی‌مقدم از جایگزینی کابل خودنگهدار به‌جای سیم مسی به طول 13 کیلومتر خبر داد و گفت: 13 کیلومتر کابل خودنگهدار به‌جای سیم مسی با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان جایگزین خواهد شد که از این مقدار تاکنون هفت کیلومتر انجام شده است.

وی کیفیت بیشتر در برق‌رسانی و افزایش پایداری شبکه و کاهش سرقت شبکه را از مزیت‌های جایگزینی کابل خودنگهدار به‌جای سیم مسی عنوان کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: امسال در 19 روستای شهرستان بهار از محل اعتبارات عوارض روستایی اقدامات اساسی صورت می‌گیرد و 190 اصله پایه جابه‌جا و تعویض و اصلاح شبکه جهت کمک به بهبود و اصلاح و افزایش قابلیت اطمینان با اعتبار چهار میلیارد تومان انجام خواهد شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته گذر از اوج بار تابستانی بدون خاموشی در بخش خانگی همراه بود و مدیریت بار با کسب تفاهم‌نامه‌های همکاری در بخش صنعتی اتفاق افتاد.

بلالی‌مقدم از احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی خبر داد و گفت: با توجه به برنامه وزارت نیرو، مشترکین زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند نیروگاه‌های مقیاس کوچک خانگی در قالب پنج کیلووات احداث کنند و تاکنون 189 مشترک برای اجرای نیروگاه مقیاس کوچک خانگی در سطح شهرستان ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند.

بلالی مطالبات شرکت توزیع برق بهار را از مشترکین هشت میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مشترکین با پرداخت به‌موقع بدهی از خدمات بهتری از سوی شرکت توزیع برق بهار بهره‌مند خواهند شد و برای ارائه خدمات بهتر به مشترکین و اصلاح و فراهم کردن زیرساخت‌ها، خواهشمندیم بدهی‌های خود را در اسرع وقت پرداخت کنند.

وی احداث شبکه روستایی به طول سه کیلومتر و احداث شبکه شهری به طول دو کیلومتر را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با احداث شبکه نصب انشعاب در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: در هفته دولت امسال کل روستای همه‌کسی به کابل خودنگهدار تبدیل شد که باعث افزایش اطمینان شبکه، کاهش سرقت و تداوم در روشنایی شد و افزایش رضایتمندی را در پی داشت.

وی اظهار کرد: در واگذاری انشعاب توسط شرکت توزیع برق مشکلی وجود ندارد و این درحالی است که ما مکلف به رعایت قانون هستیم و با مجوز از ادارات مربوطه، برق واگذار می‌کنیم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/62309