کد خبر : 62644
تاریخ : 1401/8/26
گروه خبری : اقتصادی

استاندار همدان تأکید کرد:

لزوم توجه به داشته‌های استان در ایجاد سرمایه‌گذاری

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه‌شنبه در ستاد سرمایه‌گذاری استان که با حضور معاون اقتصادی وی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، عنوان کرد: رئیس‌جمهور از عملکرد استان در حوزه اشتغال ابراز رضایت کرده و خواستار تلاش برای کاهش بیشتر نرخ بیکاری شده است.
وی با تأکید بر اینکه روند سرمایه‌گذاری خارجی باید بیش‌ازپیش در همدان تقویت شود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود اعضای اتاق بازرگانی به‌دلیل ارتباط نزدیک و تعاملی که با سرمایه گذاران خارجی دارند، برای جذب آنان در جهت توسعه سرمایه‌گذاری استان نقش لازم را ایفا کنند.
استاندار همدان در ادامه با اشاره به روند سرمایه‌گذاری خارجی درحال انجام استان با مبلغ 7.1 میلیون دلار، تصریح کرد: تکمیل اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری در همدان ضروری بوده و همه تلاش خود‌ را خواهیم کرد تا اعتبار مورد نیاز برای امکان‌سنجی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان همدان تأمین شود.
قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های صنعتی و کشاورزی درحال اجرا است، ابراز امیدواری کرد: با تکمیل اطلس سرمایه‌گذاری استان که از ماه‌های قبل در دست بررسی است، زمینه معرفی هرچه بهتر فضاهای سرمایه‌گذاری در استان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه باید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در همدان استفاده شود، گفت: نباید برخی مشکلات باعث از دست دادن موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در همدان شده و فرصت‌ها را از ما بگیرد.
استاندار همدان در ادامه با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مناسب نیازمند شناخت دقیق فرصت‌ها و محدودیت‌ها است، افزود: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های فرآوری کشاورزی، صنعتی، معدنی و گردشگری به شکل مناسب و دقیق برای سرمایه‌گذاران خارجی تبیین و اطلاع‌رسانی شود تا اثربخش باشد.
قاسمی‌فرزاد با قدردانی از فعالان حوزه اقتصادی استان، دستگاه‌های اجرایی را مکلف به پیگیری ابلاغیه وزارت کشور در زمینه شاخص‌های ارزیابی اقتصادی کرد.
وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط بایستی زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به خوبی فراهم و اطلاع‌رسانی کنند، ضمن اینکه تا پایان آذرماه به آن‌ها فرصت داده شد تا براساس فرمت اداره کل امور اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ظرفیت‌های موجود را تکمیل کرده و ارجاع دهند تا اطلس سرمایه‌گذاری مذکور در استان روی سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.
استاندار همدان با بیان اینکه مدون شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تولید و اشتغال اثرگذار خواهد بود، ابراز کرد: زمانی این اثربخشی بیشتر خواهد بود که سرمایه‌گذاری را به سمت محصولات و تولیدات دانش‌بنیان سوق دهیم.
قاسمی‌فرزاد متذکر شد: مستندسازی و ارائه اطلاعات به‌موقع در حوزه فعالیت‌های اقتصادی استان باید به‌‌گونه ای باشد که شناسنامه تلاش‌های برجسته اقتصادی استان نظیر احیای واحدهای راکد اقتصادی و فعالیت کارگروه ستاد تسهیل به دقت در آن منعکس شود.
وی در خاتمه سخنان خود اطلس سرمایه‌گذاری را یک نقشه راه مشخص و روشن خواند و اذعان کرد: بر این اساس همه دستگاه‌ها در یک کریدور کاملاً مشخص قرار می‌گیرند تا اقدامات خود را متناسب و مبتنی بر آن انجام دهند و با جمع‌بندی و بارگذاری آن، کارنامه قابل قبولی در استان داشته باشند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/62644