کد خبر : 62925
تاریخ : 1401/9/3
گروه خبری : جامعه

وظیفه امروز بسیج و آحاد مردم؛

خدمت بی‌نظیر «جهاد تبیین و روشنگری»

باید به‌خاطر این ابتکار راهبردی و بی‌نظیر، یاد حضرت روح‌الله را تا ابد گرامی داشت و به روان پاک او درود فرستاد.
مفهوم بسیج و بسیجی دربرگیرنده ارزش‌های والایی است که مهم‌ترین آن خدمت بی‌منت است و وقف وقت و انرژی شخصی برای تسهیل امور هم‌نوعان و حفظ امنیت کشور در ابعاد مختلف.
بنابراین امروز شاهدیم که همه اقشار و اصناف، ساختاری تحت عنوان بسیج برای خود ایجاد کرده‌اند تا همکاران هم‌فکر خود را جمع کرده و هماهنگ و هم‌افزا به خدمت ارزشی به کشور بپردازند.
بسیج اساتید دانشگاه، بسیج پزشکان، بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی، بسیج کارگران، بسیج کارمندان، بسیج بازار، بسیج طلاب و روحانیون و بسیج ورزشکاران ازجمله این ساختار نوظهور است که توانسته فرهنگ والای بسیج را در همه اقشار ترویج کند.
عرصه‌های ورود بسیج بی‌شمار است و اثربخشی آن در دفاع مقدس، در حوادث طبیعی، در سازندگی بعد از جنگ، در دفاع از سلامت مردم در ایام کرونا، در کمک به توسعه کشاورزی و صنعت و سایر موارد بر کسی پوشیده نیست.
اگر وجود بسیج را نعمت الهی بدانیم که خداوند به ملت قهرمان ایران عطا کرده است باید شکرگزار این نعمت باشیم و مؤلفه‌های ارزشمندی این موجود ذی‌قیمت را مطالعه و احصا کنیم و توسعه دهیم.
امروز که کشور و انقلاب اسلامی بر اثر توطئه‌های دشمنان و برخی سوء مدیریت‌ها دچار مشکلاتی شده نیز این بسیج است که سعی در دفاع از ولایت و امنیت مردم دارد و با اغتشاشگران وارد مبارزه و روشنگری هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی شده است.
خدمت بی‌نظیری که امروز از همه به‌ویژه از بسیجیان مخلص و انقلابی انتظار می‌رود، همانا جهاد تبیین و روشنگری است. امروز بر همه فرض است که با روحیه‌ای بسیجی در جنگ روایت‌ها وارد شوند و پرده از چهره کریه دشمنان بردارند؛ امروز که جوانان دهه هشتادی ما دچار تشکیک و اعوجاج شده‌اند، این روحیه بسیجی است که می‌تواند این دردانه‌ها و فرزندان میهن را از پوزه‌های خون‌آلود جهان‌خواران نجات دهد و با مهربانی و بزرگ‌منشی و ایثار آبرو و جان، سعی در هدایت راه‌گم‌کردگان کند. دیروز در دفاع مقدس این بسیج بود که ماسک را از دهان خود برداشته و برای نجات جان هم‌رزم خود بر دهان او می‌بست و امروز نیز این بسیج است که باید خلق شگفتی کند و ارزش‌های صد‌ها ساله اسلام را که در معرض خطر است، نجات دهد. بسیج گره‌های کور بسیاری را طی 43 سال گذشته باز کرده است و این گره را نیز به فضل و مدد الهی تحت رهبری‌های مقام عظمای ولایت باز خواهد کرد.
و اما در آخر اینکه هر کجا سکان مدیریت در دست مدیران با روحیه بسیجی بوده است، کارآیی و اثربخشی بیشتری را شاهد بوده‌ایم و این واقعیت باید آنقدر تکرار شود تا همه عرصه‌ها به عرصه موفقیت و بالندگی و سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بدل شود، انشاالله.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/62925