کد خبر : 62932
تاریخ : 1401/9/3
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان:

ارائه خدمات به کشاورزان منوط به داشتن سند حدنگار خواهد بود

اکبر پیرمحمدی در سومین جلسه الگوی کشت محصولات کشاورزی استان، اظهار کرد: این وظیفه همه ماست که قانون مربوط به طرح کاداستر را به‌صورت کامل در استان اجرا کنیم، چراکه اجرای قانون در هر جامعه‌ای توسعه بیشتر را ایجاد خواهد کرد.
وی اضافه کرد: وظایف اصلی ما در سال‌جاری بحث صدور سند اراضی است از تمام شهرستان.ها حضور پیدا کرده‌ایم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان افزود: نمایندگان، دهیاران، شوراها در این خصوص ورود و مشارکت داشته‌اند.
پیرمحمدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تکالیف امسال ما صدور سند مالکیت برای اراضی است، گفت: در خصوص سند اراضی کردستان از استان‌های مهم در کشور و استان برتر است.
وی اضافه کرد: صدور سند مالکیت برای اراضی با توجه به ظرفیت این استان در بخش کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی و توجیه در مورد اهمیت صدور سند مالکیت از نیازهای ضروری بوده و در این خصوص نیازمند همراهی و همکاری بخش‌های مرتبط در سطح استان هستیم.
پیرمحمدی افزود: دیدگاه صاحب نظران در این حوزه که معتقد هستند صدور سند مالکیت اراضی باعث توسعه می‌شود باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تأکید براینکه صدور سند برای اراضی زراعی جز اولویت‌های استان است، گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند در برنامه هفتم توسعه یکی از تکالیف اجرای حدنگاری کاداست اراضی کشور است که اراضی کشاورزی در استان جز اولویت ما خواهد بود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان گفت: در آینده خیلی نزدیک ارائه تمام خدمات دولت به زارعین و مالکان منوط به صدور سند مالکیت خواهد بود پس چه بهتر این مهم را در استان هرچه زودتر به سرانجام برسانیم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/62932