کد خبر : 62987
تاریخ : 1401/9/5
گروه خبری : کاردانش

پایا بسپار آریا صنعتگر همدانی برتر و مانا

امروزه ساختار اقتصادی دنیا با گذشته به طور اساسی تفاوت دارد، توسعه پایدار امروز بر پایه نوآوری، خلاقیت و استفاده از دانش استوار است. توسعه کارآفرینی در کشور ضمن فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه پایدار، مسائل و مشکلات جاری ازجمله فقر، نابسامانی اجتماعی و فرهنگی، بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی و معضل انبوه سایر بیکاران را مرتفع خواهد کرد.
در واقع کارآفرینی‌ای که به مفهوم کشف و بهره‌برداری از فرصت‌ها به‌منظور ارزش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است، پایه و اساس توسعه همه‌جانبه محسوب می‌شود.
جالب‌تر اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد کارآفرینی نقش شایسته و بایسته‌ای در رشد و توسعه اقتصادی، حضور فعال در بازارهای جهانی، رقابت، اشتغال‌زایی پایدار، توسعه عدالت، کاهش فقر، درآمد ملی و حل مشکلات جامعه دولت و بخش عمومی دارد. برای توسعه کارآفرینی در کشور، به کارآفرینان توانمند نیاز داریم، بدین فهوم که منظور از توسعه کارآفرینی ایجاد فرهنگ کارآفرینی در کشور، تقویت گرایش مثبت عمومی به کارآفرینی و در پی آن افزایش نرخ فعالیت‌های کارآفرینانه است زیرا کارآفرینی نه‌تنها یک حوزه علمی نوخاسته بلکه یک نوع راه و رسم زندگی محسوب می‌شود.
بر این اساس با توجه به اهمیت کارآفرینی در این شماره از صفحه کار و دانش گفت‌و‌گویی را با رئیس هیئت مدیره شرکت پایا بسپار آریا به‌عنوان کارآفرین موفق ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:
محمود رجبی با بیان اینکه این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ویسپار است که در سال 1386، در راستای برطرف کردن نیاز مشتریان در حوزه آبیاری، محصولات تخصصی خود را با برند تجاری ویسپار به بازار عرضه کرد گفت: این شرکت با حضور و همراهی بیش از 700 نیروی شایسته و متخصص در فضایی بالغ بر 20 هزار مترمربع در شهرک صنعتی بوعلی همدان واقع شده است.
وی با اشاره به سابقه فعالیتی این شرکت عنوان کرد: هم‌اکنون این مجموعه به پشتوانه سال‌ها تجربه و تخصص، علاوه بر تولید تجهیزات آبیاری، به تولید لوله، اتصالات و شیرآلات پلیمری در حوزه‌های تخصصی دیگری مانند نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، تأسیسات استخر، سونا و جکوزی و همچنین آب ‌شیرین‌کن پرداخته است.
وی با تأکید بر اینکه ویسپار علاوه بر تأمین نیازهای داخلی کشور در حوزه آب و انرژی، اکنون به یکی از برندهای شناخته‌شده در سطح جهانی بدل شده ابراز کرد: کیفیت بالای محصولات به‌خوبی با استاندارهای جهانی منطبق بوده و صادرات محصولات به بیش از ده‌ها کشور را در پی داشته است.
این کارآفرین موفق با اشاره به اینکه ظرفیت اسمی تعریف‌شده برای این مجموعه چیزی حدود پنج هزار تن در سال است، گفت: البته بنا به دریافت چندین پروانه جدید یقیناً این میزان افزایش خواهد یافت.
رجبی با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید ماهیانه این شرکت در بخش‌های مختلف چیزی بین 200 تا 250 تن است افزود: ازجمله مقاصد صادراتی می‌توانم به کشور لیبی، ترکیه، افغانستان، پاکستان، ازبکستان و غیره اشاره کنم.
وی در پاسخ به این سؤال که چطور نسبت به بازاریابی در عرصه‌های بین‌المللی اقدام کردید و آیا نهادی در این عرصه از شما حمایت کرده است یا خیر؟ گفت: هیچ کمکی دریافت نکردیم. این شرکت بیش از هشت سال یعنی از سال 2015 میلادی، در عرصه ایجاد برندینگ و بازاریابی فعالیت دارد و با هزینه‌کرد چندمیلیارد تومانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌ویژه اروپایی حاضر شد و همین امر سرآغازی برای راهیابی به بازارهای جهانی بود.
رئیس هیئت مدیره شرکت پایا بسپار آریا با اشاره به اینکه برای صادرات محصول طی این سال‌ها برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شد تصریح کرد: خوشبختانه باوجود هزینه‌کرد بالا امروز شاهد نتیجه‌بخش بودن این عمل با حضور در بازارهای جهانی هستیم.
رجبی مطرح کرد: خوشبختانه این شرکت از یک تیم قوی بازاریاب برخوردار است به طوری که علاوه بر حضور در نمایشگاه با ایجاد بستر در فضای مجازی و استفاده از فناوری‌های روز در عرصه تبلیغات بسیار خوب عمل می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه گرچه اشتغال‌زایی این شرکت از ابتدای امر مورد تأیید و تشویق مدیران استانی بوده اما چیزی که به‌عنوان یک اصل از سوی مجموعه دنبال می‌شود، پایداری شغل است تصریح کرد: خوشبختانه این شرکت حتی در دوره کرونا که اغلب صنایع تعدیل نیرو کردند، تعداد کارکنان را دو برابر کرده به نحوی که از 300 نفر به 700 نفر تعداد نیروهای مشغول به کار در مجموعه افزایش یافت.
وی با بیان اینکه البته اگر کل مجموعه‌های این شرکت را درنظر بگیریم جمعیت مشغول به کار ما به بیش از یک هزار نفر می‌رسد، اظهار کرد: خوشبختانه این شرکت به لحاظ تأمین مواد اولیه با مشکل خاصی روبه‌رو نیست.
این کارآفرین موفق با اشاره به اینکه در مسیر توسعه فعالیت‌ها، زمینی به مساحت 57 هزار متر از سوی شرکت شهرک‌ها به ما واگذار شده است، ابراز کرد: یقیناً برای ساخت و ایجاد زیرساخت‌های این پروژه عظیم بیش از 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
رجبی با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح توسعه‌ای، میزان تولید و اشتغال ما دو برابر خواهد شد تشریح کرد: یقیناً تأمین این حجم از سرمایه از توان ما به‌عنوان یک شرکت فعال در بخش خصوصی با توجه به تحریم‌ها، خارج بوده و در این زمینه نیازمند حمایت‌های دولتی هستیم.
وی با اشاره به اینکه طی این سال‌ها هر آنچه به‌عنوان تسهیلات دریافت کرده‌ایم بر پایه اعتبار شرکت بوده گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط نقدینگی شرکت امکان کلید زدن برای پروژه تعریف‌شده جدید را نداریم.
وی با بیان اینکه چیزی حدود 250 میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای پیشبرد این پروژه بزرگ نیاز است که 230 میلیارد تومان آن برای مجموعه پایابسپار آریا مصوب شده گفت: هنوز موفق به دریافت این مبلغ نشده و در حال تشکیل پرونده در بانک ملی هستیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت پایا بسپار آریا با ابراز اینکه بارها موفق به دریافت عناوینی همچون کارآفرین برتر ملی و نیز تعاونی برتر در کشور شدیم گفت: این شرکت در سال 99 نیز بنا به رسالتی که در عرصه حمایت از تولید و صنعت داشته و دارد، با سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی 13 مجموعه راکد صنعتی، در سطح ملی مورد تقدیر قرار گرفت.
رجبی با بیان اینکه گروه صنعتی پایا بسپار آریا با استانداردسازی فرآیندهای تولید و کیفیت‌بخشی محصولات خود، سال‌های متمادی است که در بین واحدهای تولیدی و صنعتی برتر استان همدان قرار دارد تشریح کرد: با تولیدات همگام با استانداردهای ملی و بین‌المللی و نیز شناخت بازارهای خارجی، بر این باوریم که با توسعه صادرات، زمینه را برای کارآفرینی پایدار و خلق ثروت برای کشور فراهم کنیم.
مع‌الوصف با توجه به آنچه گفته شد یقیناً بازاریابی درست و علمی، اصلی‌ترین کلیدواژه موفقیت شرکت پایابسپار آریا است زیرا به گفته مدیر هیئت رئیسه این شرکت هشت سال فعالیت بازاریابی جواب درخوری را طی سال جاری برای حضور در صحنه‌ها و بازارهای بین‌المللی برای این مجموعه فراهم کرده است.
نکته اصلی اینکه اگرچه بازاریابی در نگاه عوام مفهوم پیچیده‌ای نیست و به‌نوعی آن را برابر با تبلیغات می‌دانند! ولی این تصور در مورد بازاریابی و علم مارکتینگ چندان تعریف درست و رسایی نیست زیرا طبق تجارب عنوان‌شده، بازاریابی علمی است که باعث تولید بزرگ‌ترین تجار جهان و کسانی شده که اصطلاحاً سرمایه‌دار محسوب می‌شوند بنابراین صرف اینکه شخصی به‌منظور توسعه کسب و کارش آن را به دیگران معرفی کند و به هر شکل نامی از خودش برجا می‌گذارد تعریف درستی برای آن نیست و نیاز به مداومت و در عین حال نوآوری دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/62987