کد خبر : 63055
تاریخ : 1401/9/7
گروه خبری : استان‌ها

معاون وزیر صمت عنوان‌ کرد:

ایمیدرو به دنبال اشتغال‌زایی با توسعه زیرساخت‌ها در استان کرمانشاه

«وجیه‌اله جعفری» در نشست با «محمد رشیدی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاهم‌نامه بین ایمیدرو و استانداری کرمانشاه، افزود: اگرچه ایجاد زیرساخت‌ها به‌تنهایی منجر به اشتغال‌زایی بالا نمی‌شود، اما تقویت این بخش به‌منظور کمک به توسعه صنعتی استان ضروری بوده و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم خواهد کرد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو اعلام‌ کرد: در حوزه فعال‌سازی معادن کوچک دو بسته سرمایه‌گذاری در قالب 14 محدوده معدنی در شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر، کرند غرب و اسلام‌آباد غرب برای برگزاری مزایده‌های عمومی درحال آماده‌سازی است.
وی ادامه‌ داد: ایمیدرو در راستای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش‌افزوده در حوزه بیتومین در استان‌های کرمانشاه و ایلام، آگهی فراخوان خواهد داد.
جعفری بیان‌ کرد: همچنین در مرحله دوم پتانسیل‌یابی معدنی در استان کرمانشاه چهار محدوده امیدبخش در شهرستان‌های پاوه، سنقر، هرسین و صحنه شناسایی شده است.
 عدالت در توزیع زیرساخت‌ها و اشتغال
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تشکر از اقدامات ایمیدرو برای پیگیری اجرای تفاهم‌نامه یادشده، تصریح کرد: نیازمند عدالت در توزیع زیرساخت‌ها، امکانات و اشتغال هستیم. کرمانشاه با بیشترین آمار بیکاری در کشور، نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و رشد نرخ اشتغال دارد.
محمد رشیدی یادآور شد: این استان دارای 370 کیلومتر مربع مرز بوده و بیشترین صادرات غیر نفتی کشور از مرز پرویزخان در شهرستان قصر شیرین انجام می‌شود، اما با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، همچنان از امکانات زیرساختی مناسب محروم بوده و بیشترین نرخ بیکاری کشور به این استان اختصاص دارد.
 حمایت از 108 معدن در استان کرمانشاه
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی نیز در این نشست خاطرنشان‌ کرد: تا سال 1399 این صندوق 108 معدن در استان کرمانشاه را مورد حمایت خود قرار داده است. از این میزان 35 معدن برای افزایش و توسعه بهره‌برداری و 73 معدن نیز برای اکتشافات تکمیلی خود از این صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند.
«فرید دهقانی» ادامه‌ داد: در سال‌های 1400 و 1401 فقط سه معدن برای استفاده از تسهیلات این صندوق مراجعه کرده‌اند که در حوزه‌های شن و ماسه، قیر طبیعی و سنگ لاشه فعالیت داشته‌اند.
دهقانی یادآور شد: با توجه به افزایش سرمایه این صندوق در سال گذشته، فرصت مناسبی برای استفاده معدن‌داران به‌منظور توسعه فعالیت‌های خود فراهم شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/63055