کد خبر : 63187
تاریخ : 1401/9/9
گروه خبری : استان‌ها

رزن جزء شهرستان‌های حادثه‌خیز استان همدان است

علی‌اصغر غفاری‌آثار در مانور زلزله و ایمنی دانش‌آموزان آموزشگاه شهیدمدنی یک شهرستان رزن اظهار کرد: زلزله رزن در سال 81 یکی ازجمله حوادث غیر مترقبه در شهرستان بود که این حادثه اتفاق خوبی را در سطح کشور برای رزن رقم زد.
وی افزود: در سال 81 زلزله‌ای که در رزن رخ داد، موجب خسارات بسیاری به منازل مسکونی شد؛ از 27 هزار واحد مسکونی موجود شهرستان در آن زمان، تعداد 22 هزار و 700 واحد مسکونی بازسازی و نوسازی شدند و با این اقدام بحران و تهدید به یک فرصت تبدیل شد.
غفاری‌آثار در ادامه تصریح کرد: کشور ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز دنیا بوده و با توجه به 60 مدل حوادث غیر مترقبه چون زلزله، سیل و بارش‌های سیل‌آسا و نیز حوادث دست‌ساز ازجمله فرو ریختن سازه‌ها و ساختمان‌های فرسوده، باید همواره با آموزش‌های لازم همه گروه‌های هدف جامعه با نوع مواجهه با موارد احتمالی حوادث و چگونگی رعایت ایمنی‌ها و تخلیه اضطراری آشنا شوند و همواره آمادگی داشته باشند در شرایط سخت و وقوع زلزله و حوادث، تصمیمات و اقدامات درست و خوب انجام دهند.
در این مانور دانش‌آموزان با پخش آژیر نخست به تمرین پناه‌گیری در مکان‌های مناسب در هنگام وقوع زلزله فرضی پرداختند و با به صدا درآمدن آژیر دوم دانش‌آموزان تمرین تخلیه و ترک اضطراری کلاس و ساختمان مدرسه و تجمع در حیاط مدرسه را انجام دادند و با آژیر سوم عملیات امدادونجات آغاز شد؛ در ادامه دانش‌آموزان با مشارکت گروه‌های امدادی، بهداشتی و امنیتی مانور زلزله را اجرا کردند.
این مانور هرساله به‌منظور آموزش و آمادگی دانش‌آموزان در واکنش به زلزله و کاهش خسارت‌پذیری در هنگام بروز بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/63187