کد خبر : 63300
تاریخ : 1401/9/13
گروه خبری : استان‌ها

هزار و 150 فقره از تسهیلات مردمی سفر رییس جمهور به همدان پرداخت شد

«محمد طوماسی» روز شنبه افزود: سهمیه پیش بینی شده تسهیلات برای بانک ملی در سفر رییس جمهور به استان همدان پرداخت 2 هزار و 900 فقره است.
وی اضافه کرد: هیچ یک از مراجعان به این بانک در زمینه دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه سفر هیئت دولت با مشکل مواجه نشده و با سهولت نسبت به دریافت وام اقدام کردند.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 20 هزار پرونده در این بانک تشکیل و 29 هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی پرداخت شده است.
طوماسی با بیان اینکه 20 درصد تسهیلات پرداختی در حوزه ازدواج مربوط به بانک ملی است گفت: قانون دست بانک را در زمینه تجدید تسهیلات بسته است مگر اینکه بر اساس واریزی‌های صورت گرفته، تسهیلات را بر اساس نیاز مشتری و شرکت در اختیار آنها قرار دهند.
وی درباره علت کندی روند اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: 99 درصد از مشتریان به علت مراجعه نکردن به بانک برای پیگیری مشکلاتشان موجب کندی این مصوبات شده است.
رییس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان افزود: در صورت اجرایی نشدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، خبرگان بانکی، موضوع را بررسی و فرد متخلف به هیئت انتظامی بانک مرکزی معرفی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، 72 هزار مورد درخواست مردمی از طریق مرکز سامد در سفر رییس جمهور به این استان ثبت شد که 17 هزار و 936 مورد از آن برای دریافت تسهیلات بانکی است.
همچنین یک هزار و 183 میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه برای پرداخت وام به متقاضیان در نظر گرفته شد که این تسهیلات از طریق پنج بانک عامل ملی، صادرات، تجارت، ملت و رفاه کاگران پرداخت می‌شود.
این تسهیلات قرض‌الحسنه 15 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپراخت 60 ماهه است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/63300