کد خبر : 63451
تاریخ : 1401/9/16
گروه خبری : استان‌ها

امیدواریم سد "آناهیتا" تا پایان سال به آبگیری برسد

محسن حسین آبادی، با اعلام اینکه سد کبوترلانه کنگاور هم اکنون پیشرفت فیزیکی نزدیک به 76 درصدی دارد، افزود: تجهیزاتی سفارش دادیم که در دست احداث است و با آماده شدن و نصب این تجهیزات، آبگیری سد محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه همه تلاش خود را برای اینکه این سد تا پایان امسال آبگیری شود انجام می‌دهیم، اظهار کرد: اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم به تسریع در اجرای پروژه کمک کند.
مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور از وضعیت اعتباری این سد نیز یاد کرد و با بیان اینکه برای تکمیل آن 585 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: این پروژه در سال جاری 101 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشته که بخشی از آن هزینه شده است.
حسین‌آبادی زمان آغاز به کار این سد را بین سال‌های 1388 تا 1389 اعلام کرد و یادآور شد: از آن زمان تا پایان سال 1400، 109 میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.
وی حجم مخزن سد آناهیتا کنگاور را 24.6 میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آن را نیز 32 میلیون مترمکعب اعلام کرد که مصارف آن نیز در بخش شرب، صنعت و کشاورزی می‌باشد.
اواخر شهریور امسال، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر خود به کرمانشاه بازدیدی از روند اجرای سد کبوترلانه داشت و از پیگیری برای تامین اعتبار آن خبر داد تا بتوان در سال جاری شاهد آبگیری این سد بود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/63451