کد خبر : 63508
تاریخ : 1401/9/17
گروه خبری : استان‌ها

از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور؛

افزون بر 578 میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی کردستان پرداخت شد

حامد قادرزاده روز چهارشنبه اظهار کرد: 280 طرح اقتصادی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت برای دریافت وام مصوب سفر رئیس جمهور به استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه 14 بانک عاملیت پرداخت وام از این محل را برعهده دارند، افزود: بیشترین طرح‌ها به ترتیب به بانک کشاورزی با 107 طرح، بانک صنعت و معدن با 47 طرح و صندوق امید هم با 27 طرح معرفی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: از مجموع این طرح‌ها؛ متقاضی 14 طرح برای دریافت تسهیلات انصراف دادند و پرداخت تسهیلات به 105 طرح هم توسط بانک‌های عامل در دست بررسی است.
قادرزاده با اعلام اینکه تسهیلات تاکنون به 45 طرح اقتصادی پرداخت شده است، گفت: متقاضیان 87 طرح هم به بانک‌ها مراجعه نکرده بودند که اداره کل صمت استان پیگیر اطلاع‌رسانی به این افراد است تا در اسرع وقت نسبت به تحویل مدارک خود برای دریافت وام اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه مدیران موظف هستند به سرعت برای متقاضیانی که انصراف داده‌اند جایگزین پیدا کنند یادآور شد: سه بانک هم بنابر دلایلی تاکنون مبلغی از این محل به طرح‌های اقتصادی پرداخت نکرده‌اند که در ماه‌های آینده و با رفع مشکلات پیش روی آن‌ها، این وضعیت جبران خواهد شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان، 17 تیر اسمال در قالب سفرهای استانی به سنندج سفر کرد.
رئیس جمهور همچنین 10 آذر امسال به‌منظور افتتاح طرح آبرسانی به سنندج و همچنین دیدار با علما و روحانیون استان کردستان به سنندج سفر کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/63508