کد خبر : 63526
تاریخ : 1401/9/17
گروه خبری : ایران و جهان

فرصت یک هفته‌ای سازمان بازرسی به دستگاه‌های مجری «قانون حمایت از معلولان»

معاون نظارت و بازرسی سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور هدف از برگزاری این جلسه را شنیدن دلایل دستگاه‌ها برای عدم اجرا یا تاخیر در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و رسیدن به راه کاری مشخص برای اجرای این قانون عنوان کرد و افزود: به جز خود این قانون، در همه تئوری‌های عدالت اجتماعی کمک به افراد دارای معلولیت یک وظیفه مهم و اساسی برای دولت تلقی می‌شود و در دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده است.

احمد اسدیان با اشاره به اینکه قانون گذار متناسب با وظایف دستگاه‌ها تکالیفی برای خدمت به افراد دارای معلولیت تعیین کرده است، گفت: گمان نمی رود دستگاه یا سازمانی نظر بر عدم اجرای قانون و یا اولویت ندادن به آن را داشته باشد و عمدتا نبود امکانات، اعتبارات و بودجه مانع اجرای قانون بوده است ولی آنچه مهم است پیگیری برای دریافت بودجه باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: گاهی در دستگاه‌ها بودجه نیز وجود داشته ولی اهتمامی برای انجام قانون نبوده که بالاترین مقام آن دستگاه پاسخگو خواهد بود.

معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه هدف، صرف رسیدگی به تخلف نیست، گفت: هدف کمک به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است و کمک به دستگاه‌ها برای رفع موانع اجرای قانون و نهایتا داوری برای قصور یا ترک فعل دستگاه‌ها است.

**فرصت یک هفته‌ای سازمان بازرسی به دستگاه‌های مجری قانون حمایت از معلولان

اشکان میرمحمدی بازرس کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر عزم جدی دستگاه قضا بر اجرای صحیح قانون حمایت از حقوق معلولین گفت: براساس اصل 174 قانون اساسی به واسطه نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حسب دستور رئیس قوه قضائیه این جلسات برای شناسایی ترک فعل‌های دستگاه‌ها در اجرای این قانون برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات همه دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولین اخذ شده است، افزود: 109 وظیفه و تکلیف برای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تعیین شده است که 14 تکلیف عمومی و 95 تکلیف اختصاصی است.

میرمحمدی در این جلسه سه ساعت پس از شنیدن توضیحات نمایندگان دستگاه ها، از فرصت یک هفته برای ارائه و ارسال مستندات اجرای وظایف قانونی دستگاه‌ها به سازمان بهزیستی و نهایتا جمع بندی گزارش‌ها توسط سازمان بهزیستی طرف دو هفته آینده خبر داد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/63526