کد خبر : 638
تاریخ : 1397/6/27
گروه خبری : اقتصادی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد

تولید ژل رویال به‎عنوان یک محصول پردرآمد توسط زنبورداران کردستانی

سپهرغرب، گروه استان‌ها: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال جاری 184 کیلو ژل رویال در استان تولید شده که شهرستان مریوان با 90 کیلو بیشترین ژل رویال را تولید کرده‎است.
خالد جعفری در سومین جلسه برنامه عملیاتی بخش کشاورزی شهرستان سنندج، اظهار کرد: تولید محصولات ارگانیک 100 درصد سالم کشاورزی استان کردستان، سبب کسب رتبه‌های برتر این استان در کشور شده‎است.
وی تصریح کرد: در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی باکیفیت که به‎عنوان نمانام تجاری استان در سطح کشور مطرح است باید با جدیت تمام اقدام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: عسل تولیدی کردستان به‎عنوان نمانام این استان دارای اهمیت ویژه‎ای است به‎طوری‎که زنبورداران کردستانی اکنون با تولید ژل رویال در کشور به جایگاه خوبی از تولید این محصول رسیده‌اند.
جعفری ادامه داد: در گذشته تولید ژل رویال برای زنبورداران استان دور از تصور بود اما امروز این محصول با قیمت هرکیلو 6میلیون تومان در استان تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 184 کیلو ژل رویال در استان تولید شده که شهرستان مریوان با 90 کیلو بیشترین ژل رویال و شهرستان سنندج با 35 کیلو دومین شهرستان برتر در تولید این محصول بوده‎است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآوری کرد: زنبورداران نوپا با انجام آموزش‌های لازم، زنبورداری را به‎صورت حرفه‎ای با تعداد کلنی‌های بیشتر انجام داده تا شاهد افزایش تولید این محصول در استان باشیم.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/638