کد خبر : 63837
تاریخ : 1401/9/26
گروه خبری : جامعه

تحقق 94 درصدی تعهد اشتغال‌زایی در تویسرکان

احمد خدادادی اظهار کرد: امسال تعهد اشتغال در این شهرستان یک‌هزار و 650 نفر بوده که تا اواسط آذرماه یک‌هزار و 565 نفر اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی دارای تعهد ثبت شده است و تا این تاریخ رتبه نخست استان را کسب کرده‌ایم.
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی از آنجایی که تا قبل از سال جاری افزون‌بر 240 درصد جذب تسهیلات به نسبت اعتبار ابلاغی شهرستان داشته‌ایم، کمیته استانی طرح‌های مشاغل روستایی این شهرستان را با توجه به اولویت‌های دیگر روستاهای نیازمند تسهیلات استان، امسال تأیید نکرده است.
خدادادی مطرح کرد: امسال هفت میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی شهرستان تویسرکان اختصاص یافته که به اندازه کل اعتبار طرح مشاغل خانگی معرفی و مصوب و به بانک ارسال شده و از این میزان تاکنون بیش از سه میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: اعتبار ابلاغی تبصره 16 نیز تاکنون 566 میلیارد ریال بوده که 218 میلیارد ریال از این مبلغ توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت و حدود 40 درصد محقق شده است.
خدادادی گفت: در حوزه تبصره 18 نیز اعتبار ابلاغی کل استان یک‌هزار و 40 میلیارد ریال بوده و سهم شهرستان 8.2 درصد از این مبلغ است؛ خوشبختانه تاکنون 17 درصد اعتبار کل استان را شهرستان تویسرکان جذب کرده که مبلغی افزون‌بر 177 میلیارد ریال بوده است.
وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان تویسرکان با توجه به تعامل انجام‌شده با فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی، از ابتدای سال تاکنون 10 جلسه کارگروه اشتغال برگزار شده و این نشان از توجه ویژه فرماندار شهرستان به اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و ایجاد امید به زندگی در بین جوانان است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان تصریح کرد: تاکنون 228 مورد اختلاف کارگری و کارفرمایی در شهرستان مطرح و برای 200 پرونده رأی صادر شده و 16 پرونده هم به سازش رسیده است.
وی درباره بیمه بیکاری هم توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 148 نفر از کارگران بیکارشده شهرستان از مستمری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.
خدادادی اظهار کرد: 380 مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام شده که بیش از 90 مورد در حوزه بازرسی‌های کارهای سخت و زیان‌آور بوده و 15 مورد هم حادثه حین کار داشته‌ایم که مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی گفت: در حوزه تعاون هدف این اداره تلاش برای ترویج تعاونگری و فرهنگ تعاون است و طبق فرمایش رهبر انقلاب که می‌فرمایند «تعاون چشمه جوشان اشتغال است»، باید برای تحقق این شعار همدل و همسو شویم و همه باهم در حوزه اشتغال‌زایی گام‌های مثبت برداریم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/63837