کد خبر : 64869
تاریخ : 1401/10/20
گروه خبری : فرهنگی

شکل‌گیری 25 واحد فناور در استان ایلام

شهریار عباسی روز دوشنبه اظهار کرد: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و هموارسازی مسیر برای فعالان این عرصه در دولت کار و کرامت مورد تأکید بوده است.

وی افزود: بدون شک در شرایط تحریمی اتکا به توان نخبگان دانشگاهی می‌تواند کشور را در بسیاری از زمینه‌ها از کالاها و تجهیزات خارجی بی‌نیاز کرده و موفقیت جوانان ایرانی در این سال‌ها نیز نمود عینی این مسئله بوده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: راه‌اندازی واحدهای فناور نیز در این راستا طی یکسال گذشته رشد قابل توجهی داشه بطوریکه 25 واحد فناور در این بازه زمانی در استان ایجاد شده اند و در کنار آن مجوز فعالیت پنج شرکت دانش‌بنیان نیز صادر شده است.

عباسی با اشاره به برگزاری چهار استارتاپ در طول یکسال گذشته در استان تأکید کرد: تهیه برنامه و افق چهار ساله دستگاه‌های اجرایی در زمینه تولیدات دانش‌بنیان در دستور کار استان است.

وی معرفی طرح‌های پیشران اقتصادی دانش‌بنیان، راه‌اندازی سه مرکز رشد و راه‌اندازی دو خانه خلاق را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در استان با محوریت حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان ذکر کرد.

معاون استاندار ایلام به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استان اشاره و اضافه کرد: این پارک در استان بیش از 80 واحد فناور و 71 هسته علمی دارد و تاکنون توانسته 38 محصول دانش‌بنیان را به مرحله تجاری‌سازی برساند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/64869