کد خبر : 65346
تاریخ : 1401/11/5
گروه خبری : استان‌ها

واگذاری 72 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی به دیم‌کاران ایلامی

محمد زارع روز سه شنبه اظهار کرد: بیش از 82 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله و اقساط 6 ماه یک بار در اختیار متقاضیان خرید ادوات کشاورزی قرار گرفته است.
وی افزود: این ادوات و ماشین‌ها شامل دستگاه‌هایی چون سم‌پاش، مستقیم‌کار، زیرشکن، کمباین، بیلر، موور، ریک، سنگ جمع‌کن، پهپاد سم‌پاش و تسهیلات تعمیرات کمباین است که سال جاری به کشاورزان دیم کار استان داده شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان ایلام، حمایت از کارشناسان جهاد کشاورزی جهت اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی را از راهبردهای طرح جهش تولید عنوان و تأکید کرد: همچنین کشاورزان دیم‌کار استان 16 هزار و 800 کیلوگرم انواع کودهای آلی نیز از این ستاد دریافت کرده‌اند.
زارع با اشاره به اینکه در زمینه بیمه محصولات کشاورزی نیز از این قشر حمایت صورت می‌گیرد، اضافه کرد: به ازای هر هکتار بیمه محصولات کشاورزی دیم 40 درصد تخفیف حق بیمه در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: با توجه به وجود اراضی کشاورزی گسترده و مستعد در استان، در صورت فعال کردن اراضی دیم می‌توان نقش بسیار مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و به‌خصوص گندم ایفا کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/65346