کد خبر : 66209
تاریخ : 1401/11/30
گروه خبری : اقتصادی

82 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های صنعتی ایلام سرمایه‌گذاری شده است

رضا محمدرحیمی گفت: بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ها تحول شگرفی را در اشتغال‌زایی و درآمدزایی استان به‌دنبال خواهد داشت.

وی افزود: آن جی ال 3100، مینی آن جی ال، پتروشیمی دهلران، پتروشیمی هلیلان، شرکت ارغوان گستر، فیلترهای تصفیه آب ایوان، تولید شمش فولاد و شرکت توسعه معادن پارس تأمین از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ صنعتی این استان است که در مراحل اجرایی قرار دارند.

رئیس سازمان صمت ایلام ادامه داد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به حوزه صنعت در شهرستان‌های کمتر برخوردار است و در این راستا با توجه به نبود صنایع در آبدانان ایجاد سه طرح صنعتی و معدنی شامل کارخانه تولید هیدرات پتاسیم، امکان‌سنجی تولید سلستین و دولومیت و کارخانه آجر در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

محمدرحیمی خاطرنشان کرد: 479 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با حدود سرمایه‌گذاری 28 هزار میلیارد تومان و نزدیک به 10 هزار نفر اشتغال‌زایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود 70 درصد یعنی 339 واحد فعال و نیمه فعال است که 30 درصد آن‌ها یعنی 140 واحد راکد محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیشتر طرح‌های صنعتی استان در حوزه پتروشیمی قرار دارد، افتتاح آنها باعث خواهد شد ایلام پس از عسلویه و بندر ماهشهر به قطب سوم تولید محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل شود.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/66209