کد خبر : 66412
تاریخ : 1401/12/4
گروه خبری : جامعه

استاندار کردستان:

آموزش‌ها در بحث پیشگیری از اعتیاد اثرگذار باشد

اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد باید کاری مؤثر باشد و تلنگر ایجاد کند، به گونه‌ای که حایلی دور جسم و روح فرد مقابل آسیب به وجود آید.
وی یادآور شد: هر قدر در بخش هدفمندی آموزش، کار درست انجام شود، در حوزه درمان و مقابله زحمت کمتری خواهیم داشت لذا موضوع پیشگیری از اعتیاد نیازمند کار هدفمند و اثرگذار باشد.
استاندار کردستان موضوع تفاهم‌نامه دستگاه‌ها با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را کاری خوب دانست و افزود: تاکید بنده این است که دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش در این رابطه کار هدفمند و تاثیرگذار انجام دهند و اجرای تفاهم‌نامه، مدنظر باشد.
زارعی‌کوشا بر لزوم تربیت کارشناسان خبره و توانمند برای آموزش پیشگیری از اعتیاد در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: وقتی کاری بی‌تأثیر باشد، به طور قطع اثر منفی آن بیشتر خواهد بود.
وی تأثیر هنر را در آموزش مخاطب و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: لازم است تولید فیلم کوتاه و کار هنری در این رابطه در دستور کار دستگاه‌ها باشد و اعتباری برای این کار در نظر گرفته شود.
استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 32 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و هزار و 677 روستای دارای سکنه دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/66412