کد خبر : 67163
تاریخ : 1401/12/22
گروه خبری : شهر

نصب اِلمان‌های نوروزی همدان از 25 اسفندماه

حامد جلیلوند با اشاره به هم‌زمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اِلمان‌های نوروزی سال 1402 تلفیقی از نوروز و ماه مبارک رمضان است که از 25 اسفندماه در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد. وی با بیان اینکه سیاست کلی شهرداری همدان در بحث اِلمان‌های شهری این است که همگام با موضوع ثبت جهانی هگمتانه باشد، تصریح کرد: نظر شهرداری این است که اِلمان‌ها و یادواره‌هایی که در تپه هگمتانه کشف شده، در پیاده‌راه و با استفاده از ظرفیت موزه میدان امام خمینی (ره) نصب شود. جلیلوند با تأکید بر اینکه چشم‌انداز نظافت شهری، گل‌آرایی و اِلمان‌ها در ایام نوروز دیده شده است، یادآور شد: در حوزه عمرانی نیز ترمیم آسفالت معابر و اصلاحات هندسی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: با توجه به اینکه سال آینده ثبت شهر هگمتانه را داریم، برنامه شهرداری این است که بعد از اتمام 13 روز عید نوروز و ماه رمضان فضاسازی شهر را به سمتی ببریم که با سیاست‌های ثبت جهانی هگمتانه هماهنگ باشد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب فضای سبز همدان آبیاری با تانکر است، بیان کرد: آبیاری با تانکر مباحث زیست‌محیطی و هدررفت آب داشته و بهره‌وری مد نظر شهرداری را ندارد؛ بر همین اساس شهرداری با همت مناطق، آبیاری مکانیزه را در دستور کار قرار داده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/67163