کد خبر : 67283
تاریخ : 1401/12/24
گروه خبری : جامعه

احیای واحد تولیدی «آریا سروش غرب» سقز به همت دادگستری کردستان

بازگشت به کار 100 نفر

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی از بازگشت واحد تولیدی آریا سروش غرب سقز به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضائی استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های ریاست معظم قوه قضاییه، ضمن برگزاری جلسات متعدد با دو سرمایه‌گذار جدید، مشکل این واحد تولیدی مرتفع و به چرخه تولید بازگشت.
وی ارزش تقریبی ماشین‌آلات موجود در این واحد تولیدی را بیش از 40 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: متأسفانه قریب به 6 سال است که این واحد تولیدی تعطیل بوده و با ورود کمیته عالی کارشناسی ستاد اقتصاد مقاومتی استان، هم‌اکنون بیش از 100 نفر در این واحد تولیدی به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
رئیس‌ کل دادگستری استان کردستان اذعان کرد: در صورت احیای کامل این کارخانه و رفع موانع پیش رو، میزان اشتغال مستقیم در 6 ماهه سال آینده در این واحد تولیدی به بیش از 300 نفر خواهد رسید.
حسینی افزود: این اقدام با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان و همچنین مساعدت بانک صادرات استان صورت گرفت.
وی به ذکر محورهای اصلی فعالیت این ستاد پرداخت و افزود: میزان اشتغال واقعی واحدهای اقتصادی برای جامعه، امکان احیای مجدد واحد تولیدی، ارزیابی و بررسی میزان فعالیت و توانمندی مدیران واحدهای تولیدی در راستای حمایت از تولید و حفظ حقوق بیت‌المال و اختصاص تسهیلات دولتی و بانکی در محل صحیح خود از محورهای اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان اظهار کرد: دستگاه قضائی استان تمام توان خود را برای تحقق مانع‌زدایی‌ها و حمایت واقعی از تولید در استان بکار خواهد گرفت.
شایان ذکر است، واحد تولیدی آریاسروش غرب واقع در شهرستان سقز، با تولید انواع ظروف تفلون در راستای تولید ملی گام بر می‌دارد.
  ممانعت از تعطیلی واحد فرآوری «زیتون کرم زاده» در سنندج
حجت‌الاسلام حسینی همچنین در خصوص اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان اظهار داشت: این واحد تولیدی نیز که در پی اختلافات با بانک عامل در حال تعطیلی کامل بود با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، این واحد تولیدی با عقد اجاره به شخص دیگری واگذار شد و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با این اقدام از بیکاری بیش از 15 نفر جلوگیری شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/67283