کد خبر : 67365
تاریخ : 1401/12/27
گروه خبری : استان‌ها

بازرسی از 6000 واحد صنفی همدان در طرح تشدید نظارت ویژه نوروز

به گزارش پنجشنبه سپهرغرب از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان، مرتضی بیدآبادی افزود: از این تعداد 900 پرونده گران فروشی، کم‌فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا برای خرید پوشاک، کیف، کفش، مبلمان و پرده، آجیل و شیرینی و شکلات و شغل‌های خدماتی مانند خشکشویی‌ها، قالی‌شویی‌ها، آژانس‌های خدماتی، پایانه‌های مسافربری، تعمیرگاه خودرو، خیاطی‌ها، تزئینات داخلی ساختمان، آرایشگاه مردانه و زنانه و غیره، طرح تشدید بازرسی از یکم اسفندماه آغاز شده است.
بیدآبادی اظهار کرد: این طرح با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی، بهداشت، راهداری، اتاق اصناف و میراث فرهنگی با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در دو نوبت صبح و بعداز ظهر در قالب گشت مشترک شروع شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه 1402 ادامه دارد.
وی گفت: همه انبارهای واحدهای صنفی ثبت‌شده در سامانه روزانه کنترل می‌شوند و با وجود هرگونه مغایرت در میزان ورودی و خروجی کالاها، تشکیل پرونده و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
بیدآبادی تأکید کرد: هیچ کمبودی در اقلام و کالاهای اساسی و غیر اساسی در استان همدان نداریم.
   رسیدگی به بیش از هشت هزار گزارش و شکایت مردمی در سامانه 124
وی از رسیدگی به بیش از هشت هزار گزارش و شکایت مردمی در سامانه 124 در اسفندماه 1401 خبر داد و گفت: اکثر این گزارش‌ها مربوط به گران‌فروشی و یا کم‌فروشی در واحد‌های صنفی بوده است.
بیدآبادی با بیان اینکه حدود پنج هزار مورد از این گزارش‌ها به دستگاه‌های مربوطه ارجاع داده شد، از مردم استان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف آدرس دقیق واحد متخلف و نوع تخلف آن واحد را در اسرع وقت از سامانه 124٫ir و یا از طریق تلفن 124 اطلاع دهند تا گروه‌های بازرسی جهت رسیدگی به گزارش‌ها به محل اعزام شوند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/67365