کد خبر : 67380
تاریخ : 1401/12/27
گروه خبری : گردشگری

آغوش باز علیصدر برای پذیرایی از مهمانان نوروزی

از گردشگری همواره به‌عنوان عاملی برای رشد و شکوفایی یک منطقه، کشور و استان یاد شده و امروزه صنعت گردشگری در جهان گسترده و دارای اهمیت بسیاری است و می‌توان از این طریق حرکتی به سمت وضعیت مطلوب اقتصادی انجام داد و بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد.
استان همدان به‌عنوان یکی از پنج استان گردشگری کشور ایران محسوب می‌شود که از لحاظ داشتن آثار تاریخی، آب و هوای معتدل و کوهستانی، قومیت‌های مختلف، صنایع دستی و سوغات و غیره در نوع خود بی‌نظیر است.
با فرارسیدن نوروز و ایام تعطیلات و سفر‌های نوروزی غار علیصدر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های خاص و دیدنی در دنیا، ایران و استان همدان گردشگران و میهمانان نوروزی بسیاری را به‌سوی خود فرامی‌خواند.
در این راستا در میز گردی که در دفتر سپهرغرب برگزار شد با مدیر عامل شرکت علیصدر گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:
کریم ملکی ضمن اشاره به اقدامات زیربنایی در مجمتع علیصدر و عباس‌آباد در ماه‌های اخیر، اضافه کرد: در این راستا می‌توان به بازسازی سالن انتظار 700 متری غار علیصدر در دو طبقه، قرار دادن سایه‌بان در گیشه تهیه بلیت مسافران و غیره اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از ورود تنقلات به داخل غار صندوق امانت را ایجاد کردیم که مسافران می‌توانند وسایل غیر ضروری خود را هم به امانتداری بسپارند ابراز کرد: همچنین دو دستگاه واکس زن برقی، گردگیر و غیره در ورودی غار نصب شده است.
مدیر عامل شرکت علیصدر ضمن اشاره به پاک‌سازی آب غار علیصدر توسط غواصان این شرکت و هیئت غواصی، عنوان کرد: در این خصوص بالغ بر سه هزار جلیقه نو برای استفاده گردشگران در سال جدید تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
ملکی ضمن اشاره به تعمیر سیستم ناوبری و تهیه اقلام مورد نیاز قایق‌ها همچون پارو، تشک و غیره یادآور شد: تعمیر و تجهیز این اقلام با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به اتمام رسید که تمام این هزینه‌ها از محل اعتبارات داخلی صورت گرفته است.
وی ضمن اشاره به نورپردازی فضای داخل غار و بازسازی صندلی‌های انتظار آن خاطرنشان کرد: در این راستا برای رفاه حال و امنیت مسافران و غرفه‌داران با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون تومان سیستم برق غرفه‌داران بازارچه داخل غار را تعمیر و بازسازی کردیم همچنین تصمیم داریم در آینده با ساماندهی و زیباسازی بازارچه داخل گام دیگری در مسیر توسعه غار علیصدر برداریم.
مدیر عامل شرکت علیصدر با ابراز اینکه در نظر داریم برای رفاه حال گردشگران و حفظ امنیت آن‌ها قبل از ورود مسافران و خانواده‌ها به محوطه غار، سالن انتظاری برای آن‌ها ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: کلنگ این اقدامات بعد از تعطیلات عید زده خواهد شد.
ملکی خطاب به مسئولان مبنی بر اینکه علیصدر را در حوزه خدمات‌رسانی به مسافران تنها نگذارید، گفت: سالانه به طور میانگین 600 هزار نفر از مجموعه علیصدر بازدید می‌کنند که نیاز به امنیت، بهداشت، درمان، مدیریت ترافیک، فعالیت‌های فرهنگی و غیره دارند و لازمه تحقق این امر پای‌کار بودن مجموعه‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه به‌منظور جذب گردشگر بیشتر، به‌تازگی فروش اینترنتی را به مجموعه خدمات‌مان اضافه کردیم گفت: بروشورها، سایت و سایر امور تبلیغاتی از حالت سنتی درآمده و با زیرساخت و روش‌های جدید تبلیغات خود را تخصصی و به‌روز کردیم و همچنین از بستر فضای مجازی برای تبلیغات بهره گرفتیم.
مدیر عامل شرکت علیصدر ضمن اشاره به به‌روزرسانی سایت علیصدر، عنوان کرد: در این راستا برای ارتباط مؤثر با کارکنان و اطلاع‌رسانی به مردم، سیستم پیامک این شرکت را فعال کردیم.
ملکی خاطرنشان کرد: برای دریافت اطلاعات به‌روز و انتقادات، نشست‌هایی را با خبرنگاران و فعالان حوزه گردشگری برگزار کردیم.
وی ضمن اشاره به ایجاد دفتر خدمات گردشگری در سایت قدیم نمایشگاه بین‌المللی همدان، یادآور شد: این دفتر دارای خدماتی همچون سالن همایش‌ها، جلسات، میزکنفرانس، تربیون و غیره است.
مدیر عامل شرکت علیصدر با بیان اینکه هر انجمن و صنف گردشگری می‌تواند به‌صورت رایگان از امکانات و تجهیزات این دفتر استفاده کند، ابراز کرد: در این راستا پایانه‌ای برای ارتباط و آشنایی بیشتر مسافران با اماکن تفریحی و سیاحتی همدان، استفاده از امکانات حمل و نقل، تور‌های گردشگری داخل استان و غیره در این دفتر ایجاد شده است.
ملکی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری در این دفتر می‌توانند یک هزار و 800 آثار تاریخی و گردشگری همدان با محوریت علیصدر و عباس‌آباد را به گردشگران معرفی کنند، اذعان کرد: این اقدام برای نخستین‌بار در استان همدان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های خصوصی در حوزه حمل و نقل و گردشگری همچون آژانس مسافر‌بری 1833 تدوین شده که افراد و شرکت‌هایی که با ما همکاری دارند می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات آن‌ها استفاده کنند.
مدیر عامل شرکت علیصدر با بیان اینکه برای تمام افراد و ارگان‌هایی که در حوزه تبلیغات و گردشگری علیصدر همانند هتل‌ها، مهمان‌پذیر و غیره فعال هستند، خدمات و مزایایی در نظر گرفته می‌شود گفت: ارتباط این شرکت با هتل‌ها، مهمان‌پذیر‌ها و سایر افراد و دیگر ارگان‌ها برد‌برد است در واقع علیصدر تنها به فکر منافع خود نیست.
ملکی با اشاره به اینکه تمام هزینه تبلیغات این شرکت در چند ماه اخیر سه رقمی نشده است، تصریح کرد: سعی کردیم از تمام امکانات و تجهیزات موجود در شرکت در حوزه تبلیغات استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه برای اثرگذاری بیشتر تبلیغات سعی کردیم که در بیشتر رویداد‌های مهم و نمایشگاه‌های گردشگری حاضر شویم، مطرح کرد: در این راستا طی هشت ماه شرکت علیصدر در چهار رویداد و نمایشگاه حضور داشت.
وی ضمن اشاره به برقراری ارتباط با نهاد‌ها و ارگان‌های بزرگ همانند شهرداری‌های تهران، ایران‌خودرو دانشگاه علوم پزشکی، وزرات بهداشت و غیره گفت: در استان همدان با 45 دستگاه تفاهم‌نامه تدوین و تنظیم کردیم که این امر سبب تبلیغاتی گسترده در کل کشور شد.
وی ضمن اشاره به خرید فرش برای مسجد غار علیصدر و مجموعه عباس‌آباد، افزود: در این راستا می‌توان به تأمین سیستم گرمایشی (بخاری)، اصلاح ترافیک عباس‌آباد، اصلاح و تجهیز سیستم روشنایی و غیره اشاره کرد.
مدیر عامل شرکت علیصدر ضمن اشاره به راه‌اندازی کافه‌تریا مخصوص صبحانه در رستوران شیشه‌ای مجموعه تفریحی عباس‌آباد در آینده‌ای نزدیک، خاطرنشان کرد: در این راستا در نظر داریم با استفاده از صنایع دستی و سفال لالجین آن مکان را تزئین کنیم.
ملکی از ایجاد منطقه ویژه علیصدر در زمینی به وسعت 200 هکتار خبر داد و تصریح کرد: تاکنون دو سرمایه‌گذار عربستانی تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کردند و چندی پیش برای معرفی ظرفیت‌های این مجموعه با این افراد دیدار و گفت‌وگو کردیم.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران عربستانی از مجموعه عباس‌آباد، ویلاها و محوطه بازدید کردند، ابراز کرد: خوشبختانه دیدار آن‌ها مؤثر واقع شد و بعد از تعطیلات عید نوروز از مجموعه علیصدر هم بازدید خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت علیصدر با بیان اینکه برای جذب و ماندگاری سرمایه‌گذار باید شرایط بردبردی را برای او فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا باید منافع سرمایه‌گذار و بومیان را تأمین کنیم و به آن بها دهیم؛ بنابراین برای تحقق این امر با آموزش، بومیان را با خود همراه کرده و از ظرفیت مسئولان در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شدیم.
ملکی ضمن تأکید بر اینکه لازم است گردشگری استان را از فصلی بودن خارج کنیم، گفت: در این‌ خصوص باید تأسیسات و زیرساخت‌های لازم برای 6 ماه نخست و دوم سال تأمین شود.
وی با بیان اینکه سال جاری نخستین‌بار هیچ‌کدام از فعالیت‌های تبلیغاتی موکول به آخر سال نشد افزود: در این راستا اسفندماه تمام بیلبورد‌های تبلیغاتی فراهم شده و در تمام ورودی‌های شهرستان‌ها نصب شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/67380