کد خبر : 68319
تاریخ : 1402/2/7
گروه خبری : استان‌ها

تا پایان اردیبهشت‌ماه 1402 انجام خواهد شد؛

گازسوز شدن رایگان حدود 8000 خودروی عمومی در منطقه همدان

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: از ابتدای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی تاکسی، وانت‌بار و تاکسی‌های اینترنتی تاکنون مراحل اجرایی طرح برای هفت هزار و 800 دستگاه از این نوع خودروها که واجد شرایط بودند، به پایان رسیده و دوگانه‌سوز شده‌اند.
وی با بیان اینکه هزینه‌ها برای گازسوز کردن خودروها نسبت به ظرفیت مخازن و تجهیزات لازم و نوع خودرو متفاوت است، بیان کرد: هزینه دوگانه‌سوز کردن هر خودرو از 90 تا 180 میلیون ریال متغیر است که وزارت نفت این هزینه را برای خودروهای تاکسی و وانت‌بار با کاربری عمومی تقبل کرده است.
این مقام مسئول ادامه داد: کارشناسان منطقه به‌طور مستمر از 9 کارگاه مجاز تبدیل در استان بازدید و از نزدیک بر روند و نحوه انجام کار نظارت می‌کنند.
وی افزود: تنوع‌بخشی در سبد سوخت دارای مزیت‌های متعددی است و در ادامه سیاست‌های حمایتی وزارت نفت، تمامی هزینه‌های گازسوز کردن خودروهای عمومی (تاکسی و وانت‌بار) و همچنین حدود 80 درصد از بار مالی مورد نیاز برای گازسوز کردن مسافربرهای اینترنتی و آژانس‌ها، رایگان است.
روستایی اظهار کرد: برای هر دو دسته از مشمولان طرح، متقاضیان باید در سامانه اینترنتی GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام کرده، کارگاه مورد نظر خود را انتخاب و پس از دریافت کد رهگیری در صف انتظار قرار گیرند تا به محض اعلام، برای دوگانه‌سوز شدن خودروی خود مراجعه کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/68319