کد خبر : 69306
تاریخ : 1402/2/31
گروه خبری : جامعه

500 هزار مترمربع از معابر سنندج آسفالت و بهسازی می‌شود

50 درصد شهر سنندج بافت ناکارآمد شهری است

سیدانور رشیدی در کارگاه آموزشی استانداردهای آسفالت معابر در سنندج اظهار کرد: شهرداران در شهرهای بزرگ و پیشرفته دنیا و کلان‌شهرهای کشور، اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداران دنیا صرفاً امروز به یک تخصص عمرانی، فرهنگی و اجتماعی خلاصه نمی‌شوند بلکه رسالت و مسئولیت اجتماعی هم دارند.

شهردار سنندج افزود: دنیای امروز با گذشته بسیار متفاوت است چراکه توسعه امکانات و تجهیزات و فناوری‌های مختلف دنیا را به یک دهکده بزرگ جهانی تبدیل کرده است.

رشیدی اذعان کرد: در شهر سنندج مشکلاتی در حوزه‌های مختلف داریم که باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه رفع آن‌ها را فراهم کرد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که به‌عنوان رسالت اجتماعی برای خود قائل بوده و هستم توجه به همکاران در حوزه‌های مختلف است.

شهردار سنندج تصریح کرد: دنیای امروز آموزش را ملاک موفقیت و ارتقای توانایی کارکنان و افراد شاغل در هر مجموعه‌ای می‌داند و بروزرسانی در آموزش‌ها همواره مورد تأکید بوده است.

*50 درصد شهر سنندج بافت ناکارآمد شهری است

رشیدی افزود: بیش از 50 درصد از شهر سنندج را بافت ناکارآمد به تشکیل داده و خدمات‌رسانی به این نقاط به‌مراتب پیچدگی و سختی‌های خاص خود دارد.

وی عنوان کرد: بهره‌گیری از فناوری روز و امکانات و تجهیزات در کنار نیروهای توانمند و آموزش دیده از مولفه‌های موفقیت هر سازمان و دستگاهی به‌ویژه نهاد خدمات‌رسان همچون شهرداری است.

شهردار سنندج اظهار کرد: شهرداری سنندج در سفرهای استانی رئیس جمهور و وزیر کشور به کردستان، برای برآورده کردن نیازهای شهر و اولویت‌ها، درخواست 300 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات کرده‌ایم که بخشی از این مهم عملی شده است.

رشیدی افزود: شهر سنندج نسبت به گذشته بزرگتر شده و شهروندان انتظار خدمات بیشتری دارند که تحقق این مطالبه نیاز به ماشین‌آلات و تجهیزات دارد.

وی اظهار کرد: مرحله تولید، حمل و پخش آسفالت باید به‌صورت عملی طی یک دوره آموزشی به همکاران ارائه شود تا بتوانیم بهترین خروجی عملکرد را در اجرا داشته باشیم.

**ذخیره 1500 تن قیر در کارخانه‌های آسفالت

شهردار سنندج در ادامه عنوان کرد: تأمین قیر و تولید آسفالت در شرایط اقتصادی امروز کار سختی است، اما خوشبختانه عملکرد ما در این دوره قابل قیاس با گذشته نیست وهم‌اکنون یک هزار و 500 تن قیر در کارخانه‌ها موجود و دنبال جذب دو هزار تن دیگر هستیم.

رشیدی اضافه کرد: در عملیات آسفالت باید با دید خدمت نگاه کنیم و در اجرا بهترین عملکرد داشته باشیم که این موضوع به اعتمادسازی شهروندان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات مردم بهسازی و آسفالت معابر است بنابراین اجرای آسفالت باید به نحوی باشد که رضایتمندی شهروندان به‌دنبال داشته باشد و با مدیریت صحیح مانع از پرت منابع و ماندگاری اقدامات شد.

شهردار سنندج اضافه کرد: امروز بروز شدن حقوق و مزایای کارکنان در مجموعه بزرگ شهرداری موجب دلگرمی بیشتر همکاران شده و این ظرفیت خوبی برای مدیران است تا بتوانند مسیر خدمت به شهروندان را بیش از پیش تسریع و تسهیل بخشند.

رشیدی اضافه کرد: قصور در عملکرد را از هیچ نیرویی قبول نمی‌کنیم و از مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری انتظار داریم سیستم تشویقی را اجرایی کنند.

*بهسازی و آسفالت معابر ویترین خدمات شهرداری

وی تصریح کرد: خدمات شهری به‌ویژه بهسازی و آسفالت به نوعی ویترین خدمات شهرداری است و این می‌طلبد که در اجرای عملیات آسفالت نهایت دقت داشته باشیم و از حیف و میل منابع جلوگیری کنیم.

شهردار سنندج افزود: اجرای آسفالت در معابر و محلات با دیدگاه تحقق عدالت اجتماعی از اولویت‌های مهم شهرداری سنندج است و به همین منظور 500 هزار متر روکش آسفالت با 160 میلیارد تومان برای سال‌جاری تعریف شده و به‌زودی وارد فاز اجرا می‌شود.

رشیدی اذعان کرد: 6 هزار میلیارد تومان پروژه و فرصت سرمایه‌گذاری در شهر سنندج طراحی شده و همایش ملی سرمایه‌گذاری نیز در تیرماه امسال را برگزار خواهیم کرد.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/69306