کد خبر : 69425
تاریخ : 1402/3/3
گروه خبری : اقتصادی

حمایت 110 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی استان همدان

پرویز فتاح در دیدار با امام‌جمعه و استاندار همدان ابراز کرد: این بنیاد سال گذشته 200 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف ازجمله کمک به ساخت مسکن محرومان، تأمین بسته‌های معیشتی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک به رفع محرومیت در مناطق هدف در استان همدان هزینه کرده است.
وی افزود: در سال گذشته 60 هزار بسته معیشتی به ارزش 36 میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان در استان همدان توزیع شد.
فتاح درخصوص تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده توسط بنیاد مستضعفان به استان همدان نیز عنوان کرد: سال گذشته از طریق بانک‌ سینا 45 میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه به استان همدان پرداخت شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب متقاضیان واریز شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور همچنین درخصوص ساخت مسکن محرومان در استان همدان تأکید کرد: بنیاد مستضعفان یک‌هزار و 50 واحد مسکن برای محرومان را که توسط کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن ساخته می‌شود را تقبل کرده و متعهد شد اگر این پروژه تمام شود، آمادگی داریم ساخت یک‌هزار واحد جدید را در استان شروع کنیم.
فتاح ادامه داد: در راستای ساخت خانه عالم، زمین چمن، مدرسه و جاده روستایی بنیاد مستضعفان سال گذشته در استان همدان 30 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است.
وی درخصوص فعالیت در حوزه گردشگری بنیاد مستضعفان نیز گفت: دو هتل پارسیان و‌ بوعلی در استان همدان متعلق به این بنیاد است که مقرر شد بازسازی و نوسازی آن‌ها با هدف کمک به توسعه گردشگری استان همدان در دستور کار قرار گیرد.
این مقام مسئول همچنین به فعالیت‌های کشاورزی بنیاد مستضعفان در استان همدان اشاره کرد و افزود: دو طرح کشاورزی در جوکار و اطراف رزن داریم که خوشبختانه به‌خوبی درحال پیشرفت و ثمردهی است، بدون اینکه بار مالی به دوش دولت داشته باشد.
رئیس بنیاد مستضعفان در پایان درخصوص تأمین جهیزیه افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی در استان همدان نیز تأکید کرد: علاوه‌بر موارد فوق امسال تلاش خود را در حوزه تأمین جهیزیه به‌کار خواهیم برد تا به دور از صف، متقاضیان دریافت جهیزیه بتوانند نیازهای مورد نظر خود را تأمین کنند.
استاندار همدان نیز با بیان اینکه بنیاد مستضعفان همکاری خوبی با دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی دارد، گفت: با توجه به اهمیت شعار امسال و تأکید مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) برای افزایش تولید، مصوبات بسیار خوبی در زمینه اشتغال، مسکن و حمایت از تولید تصویب شد.
علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: طرح مسکن محرومین در سه بخش برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و خانواده‌های نیازمندی که زیر پوشش هیچ ارگانی نیستند، درحال ساخت است.
قاسمی‌فرزاد توزیع سه هزار تُن سیمان رایگان و کمک 100 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به ساخت یک‌هزار و 50 واحد مسکن محرومین را از دیگر خدمات این بنیاد در استان همدان دانست و گفت: 45 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه از طریق بنیاد علوی به مردم همدان پرداخت شده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر همدان نیز در این دیدار اظهار کرد: ما قائل به تفکیک دستگاه‌ها نیستیم؛ بنابراین هر مجموعه‌ای که در کشور فعالیت می‌کند اگر موفق شود، این موفقیت مربوط به مردم است و به اعتلای کلمه الله کمک می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی افزود: همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه گردشگری است که به‌خوبی از این ظرفیت استفاده نشده و نبود زیر ساخت‌های گردشگری از مشکلاتی است که با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان در جهت رونق این صنعت در استان گام برداشت.
وی با بیان اینکه در مرکز استان به‌شدت با مشکل مسکن روبه‌رو هستیم، یادآور شد: دولت وعده‌هایی در این زمینه داده و برای رفع آن نیز درتلاش است، اما می‌توان نهادهای متولی زمین را آماده کنند و بنیاد و یا مجموعه‌های دیگر و خیرین به ساخت مسکن برای محرومان و جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند، بپردازند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مراجعات فراوان مردمی و اینکه مشکلات ادارات و دستگاه‌ها به دفاتر ائمه جمعه سرازیر می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از بیشترین مراجعات در بحث اجاره منزل است و درصد بالایی از مردم همدان هم متأسفانه مستأجر هستند و تنها خواسته آن‌ها نیز دریافت وام برای پول رهن منزل است که در این زمینه بنیاد می‌تواند ورود کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه در عرصه اقتصادی نیازمند تدبیر هستیم، گفت: دولت درحال تلاش برای رفع مشکلات مردم است و اقدامات خوبی انجام داده، اما مردم در کوچه و بازار عملکرد دولت را قضاوت می‌کنند.
وی با اشاره به لزوم رفع مشکل خانه‌های عالم در سطح استان همدان، یادآور شد: در عرصه فعالیت‌های فرهنگی منابع پایداری وجود ندارد، بنابراین خوب است که برخی درآمدها به‌عنوان پشتوانه کارهای فرهنگی قرار گیرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/69425