کد خبر : 70270
تاریخ : 1402/3/25
گروه خبری : اقتصادی

72 درصد درآمدهای عمومی کردستان تحقق یافت

محمد مشیرپناهی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان در سنندج که به منظور بهبود مستمر روش‌های کسب درآمدهای عمومی استانی و شناسایی موانع وصول آن برگزار شد، اظهار کرد: درآمدهای عمومی مصوب استان در سال گذشته 25 هزار و 837 میلیارد ریال بود که از این میزان، 18 هزار و 689 میلیارد ریال آن معادل 72 درصد وصول شد.

وی به وضعیت درآمدهای عمومی استان در بخش‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: در بخش درآمدهای مالیاتی که بیشترین سهم درآمدهای عمومی استان را تشکیل می‌دهد میزان مصوب استان در سال گذشته 21 هزار و 273 میلیارد ریال بود که 82 درصد آن محقق شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: مابقی منابع درآمدهای عمومی استان شامل درآمد حاصل از مالکیت دولت، درآمد خدمات و فروش کالا، درآمد حاصل از خدمات گمرکی و درآمد حاصل از جرایم و خسارات، حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه ایی و درآمد متفرقه بوده است.

مشیرپناهی یادآور شد: افزون بر مالیات؛ دستگاه‌ها و نهادهای دیگری هم در تحقق درآمد استان سهیم هستند که امیدواریم با تلاش دوچندان مدیران آن‌ها شاهد تحقق 100 درصدی درآمدهای مصوب در سال جاری باشیم.

*رشد 20 درصدی درآمدهای مصوب استان در سال جاری

وی به درآمدهای مصوب استان در قانون بودجه سال 1402 اشاره کرد و افزود: میزان درآمدهای عمومی مصوب استان در قانون بودجه سال گذشته 25 هزار و 837 میلیارد ریال بود که که در قانون بودجه سال جاری این میزان به 30 هزار و 243 میلیارد ریال افزایش یافته است که افزون بر 20 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان ادامه داد: در 2 ماهه نخست امسال سه هزار و 347 میلیارد ریال وصول شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد تحقق درآمدهای عمومی مصوب استان در قانون بودجه باشیم.

 

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/70270