کد خبر : 71269
تاریخ : 1402/4/20
گروه خبری : کاردانش

تصویب طرح احداث شهرک صنایع تبدیلی و غذایی در زنگنه

محمدحسین روستایی به پیگیری‌های یک سال و نیم برای گرفتن مجوز احداث این شهرک اشاره و اظهار کرد: ایجاد شهرک صنعتی زنگنه در زمینی به مساحت 20 هکتار تصویب شد.
روستایی ادامه داد: رویکرد ما در احداث این شهرک صنعتی، ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی و برندسازی محصولات کشاورزی بخش زند به‌ویژه آلبالو است.
وی ابراز امیدواری کرد این شهرک صنعتی هرچه سریع‌تر با جذب سرمایه‌گذار و با هدف جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده محصولات به نفع کشاورز، احداث شود.
وی با اشاره به ثبت جهانی بازارچه سوغات محلی شهر زنگنه در سال گذشته، مطرح کرد: تولید محصولات کشاورزی و فروش آن‌ها در سوغات‌سراهای این شهر و موقعیت جغرافیایی زنگنه که مسیر تردد مسافران و یکی از توقفگاه‌های اصلی زائران بوده، از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر برخوردار است.
شهردار زنگنه با بیان اینکه این شهر با داشتن 700 هکتار سطح زیر کشت آلبالو قطب تولید این محصول در استان محسوب می‌شود، افزود: عمده محصولات تولیدی باغی بخش زند آلبالو، گردو، گیلاس، زردآلو و انگور است.
وی به تولید سالانه بیش از پنج هزار تُن آلبالو در این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: تولید این محصول در بخش زند در هر هکتار 9 تُن است که امسال این محصول دچار سرمازدگی بهاره شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71269