کد خبر : 71327
تاریخ : 1402/4/21
گروه خبری : جامعه

زمین‌خواران در همدان دامنی برای کوه باقی نگذاشته‌اند

 

محمدرضا عدالتخواه صبح روز گذشته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان با ابراز تأسف از وضعیت نامناسب اراضی ملی و منابع طبیعی که توسط عده‌ای سودجو شخم زده می‌شوند و به بهانه کشاورزی سرمایه‌های ملی را از بین می‌برند، اظهار کرد: چرا دستگاه‌های متولی از ابتدا با ساخت‌وساز غیر مجاز و یا تصرف غیر قانونی اراضی ملی برخورد نمی‌کنند و زمانی که کار از کار می‌گذرد، انتظار دارند دستگاه قضائی برخورد کند؟!

وی عنوان کرد: باید در اسرع وقت ادارات متولی فهرست اشخاص یا گروه‌هایی که بدون حساب و کتاب و غیر قانونی اراضی طبیعی و ملی را تصاحب کرده‌اند را برای برخورد قانونی به دستگاه قضا معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود:کم‌کاری‌ها و ترک فعل برخی مسئولان سبب شده بعضی در زمین‌خواری و شخم زدن زمین‌ها تا دامنه کوه هم پیش بروند که دیگر دامنی برای کوه باقی نمانده است!

* سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، راهکار جلوگیری از زمین‌خواری

دادستان همدان نیز گفت: برای مقابله با زمین‌خواری، استفاده از ابزارهای الکترونیکی و هوشمند و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌های این حوزه، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین طراحی شده و در دست اجرا است که مراحل نخستین خود را طی می‌کند.

حسن خانجانی‌موقر افزود: متولیان دستگاه‌های مسئول در اجرای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ازجمله مدیریت امور اراضی، محیط‌زیست و جهاد کشاورزی موظف هستند سریع‌تر نسبت به استقرار کامل این سامانه، تهیه تجهیزات لازم و آموزش کاربران سامانه، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: اجرای قانون حدنگار و هم‌زمان عملیاتی شدن کامل «سامانه پنجره واحد مدیریت زمین» به انجام استعلام بین دستگاهی برای مبارزه جدی و همه‌جانبه با زمین‌خواری کمک شایانی می‌کند.

 

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71327