کد خبر : 71367
تاریخ : 1402/4/21
گروه خبری : استان‌ها

معاون فرماندار نهاوند:

میانگین سهمیه آرد نهاوند از اردیبهشت 1500 کیسه کاهش یافته است

جعفر سلگی ظهر روز گذشته در شورای آرد و نان اظهار کرد: از مجموع سهمیه آرد ماهانه نهاوند 37 هزار و 456 کیسه مربوط به نانوایی‌ها، یک‌هزار و 508 کیسه مربوط به تعاونی روستایی و 850 کیسه نیز مربوط به امور عشایری است‌.

وی با بیان اینکه بخشی از کاهش سهمیه به عملکرد نانوایی‌ها برمی‌گردد، اضافه کرد: با نانوایی‌هایی که با عملکرد نامناسب خود باعث به هم خوردن تراکنش و کاهش سهمیه آرد شهرستان می‌شوند، برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون فرماندار نهاوند با بیان اینکه کاهش سهمیه آرد باعث زیان مردم می‌شود، گفت: اداره غله برای جلوگیری از حیف‌ومیل بیت‌المال یا سهمیه کارخانه آرد نهاوند را افزایش دهد و یا اینکه حداقل نیم ساعت زودتر سایت فروش آرد را برای نهاوند فعال کند‌.

وی به مشکلات بخش آرد نهاوند اشاره کرد و افزود: نبود نمایندگی غله در شهرستان و تعیین جایگزین برای عوامل نانوایی‌هایی که در مواردی به مرخصی می‌روند، از دیگر مشکلات حوزه نان و آرد این شهرستان است.

سلگی تأکید کرد: با توجه دستورالعمل کشوری، روستاهایی که دارای جمعیت بالای 500 نفر هستند، می‌توانند مجوز نانوایی دریافت کنند؛ باید از هم‌اکنون وضعیت سهمیه این نانوایی‌هایی که مجوز می‌گیرند، مشخص شود.

فرماندار نهاوند نیز گفت: قابل قبول نیست سهمیه آرد نهاوند کاهش یابد، زیرا نان قوت غالب مردم است که می‌طلبد در این حوزه نظارت بیشتری داشته باشیم.

ضرغام احمدوند افزود: برای بالا رفتن کیفیت نان علاوه‌بر افزایش سهمیه آرد نهاوند، باید بازرسی و نظارت بر نانوایی‌ها تشدید شود و نانوایی‌هایی که تخلف کرده و ساعت کاری را رعایت نمی‌کنند، به تعزیرات معرفی شوند.

وی نظارت بر رعایت نکات بهداشتی و ساعت پخت را از وظایف کارگروه مربوطه برشمرد و اذعان کرد: ارتقای کیفیت پخت نان و رضایتمندی شهروندان مهم‌ترین هدف این کارگروه است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71367