کد خبر : 71390
تاریخ : 1402/4/22
گروه خبری : فرهنگی

در اعتراض به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم؛

خوشنویسان کردستانی آیات قرآنی را کتابت کردند

سرپرست حوزه هنری کردستان روز چهارشنبه در این رابطه اظهار کرد: در این برنامه که با عنوان حضوری‌نویسی آیات قرآنی توسط خوشنویسان کردستانی انجام شد هنرمندان آیاتی از کلام‌الله مجید را در قالب‌های مختلف خوشنویسی همچون ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق به رشته تحریر در آوردند.

افشین آزادی با بیان اینکه در کنار حضوری‌نویسی قرآن، تلاوت آیات قرآن مبین و اجرای گروه دف‌نوازی نیز انجام شد، افزود: با توجه به ارتباط خوشنویسی با دیگر رشته‌ها ازجمله هنر و صنعت کاغذ سازی، تذهیب، نقاشی خط، ادبیات، گرافیک و شاخه‌هایی از صنایع دستی فرصت حضور جدی این هنر در عرصه اقتصادی مهیا است.

وی اضافه کرد: با توجه به توان و ظرفیت بالای هنری استان و حضور اساتید توانمند و مطرح این امکان مهیا است که در سطح ملی و بین‌المللی در بخش توسعه اقتصاد هنر خوشنویسی گام برداریم و در این زمینه با تمام توان از هنرمندان متعهد و اخلاق‌مدار این رشته در استان حمایت خواهیم کرد.

سرپرست حوزه هنری کردستان در ادامه با قدردانی از تعهد و واکنش درست هنرمندان به اقدام مذبوحانه توهین به «قرآن» معجزه جهان هستی و کتاب مقدس مسلمانان گفت: اینکه در لوای دروغین آزادی بیان کشورهای غربی به خود اجازه می‌دهند باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی میلیاردها انسان مسلمان را خدشه‌دار کنند حرکت تازه‌ای نیست و سابقه دیرینه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: اما اینکه در روز عید سعید قربان و در مقابل یک مسجد چنین حرکت شنیعی را انجام دهند قابل اغماض و چشم پوشی نیست و بر هر مسلمان و انسان آزاده‌ای واجب است تا انزجار خود را نسبت به آن به هر نحو ممکن به نمایش بگذارد.

آزادی، هنر خوشنویسی را هنری عجین‌شده با آموزه‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: با مروری بر تاریخ خوشنویسی در می‌یابیم که خوشنویسی هنر تجسم کلام وحی است و از صدر اسلام تاکنون رسالت خود را به زیبایی انجام داده است.

وی ادامه داد: پیام قرآن به‌عنوان معجزه پیامبر رحمت و مهربانی و آخرین فرستاده خدا، پیام صلح، دوستی و مهربانی و پیام مبارزه با ظالمان و مستکبران است که برای سردمداران ظلم و ستم خوشایند نخواهد بود و این حضور شما و کتابت آیات قرآنی در کنار دیگر واکنش‌های انجام شده در جهان اسلام، توطئه‌ها و نقشه‌های نظام سرمایه‌داری را خنثی خواهد کرد.

سرپرست حوزه هنری کردستان در زمینه برنامه‌های حوزه هنری در حمایت از هنر خوشنویسی گفت: تلاش می‌کنیم زمینه معرفی هنرمندان خوشنویس استان را در سطح کلان کشوری فراهم کنیم.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71390