کد خبر : 72731
تاریخ : 1402/5/30
گروه خبری : سلامت

توصیه‌هایی به مادران باردار برای شرکت در راهپیمایی اربعین

آرزو دهقانی با اشاره به توصیه‌هایی به مادران باردار که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، گفت: بهتر است که مادران باردار راه رفتن را به زمان‌های خنک همچون بعدازظهر، غروب و شب و صبح‌ها تا قبل از طلوع آفتاب موکول و بعد از هر نیم تا یک‌ ساعت پیاده‌روی، حداقل 10 دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: مادران باردار درصورتی که مسیر را با خودرو طی می‌کنند، باید بعد از هر دو ساعت تردد با وسایل نقلیه 20 دقیقه از ماشین پیاده شده و قدم بزنند. مادر باردار در حین پیاده‌روی نباید وسیله یا کوله سنگین حمل کند. بهتر است مادران باردار در حین استراحت، پای خود را کمی بالاتر قرار دهند و درصورت امکان کف پا در زمان استراحت روی بطری یخ‌زده ماساژ داده شود؛ انجام ماساژ عضلات ساق پا نیز به گردش خون و رفع خستگی مادران کمک می‌کند.

دهقانی با بیان اینکه زنان باردار حتماً باید از پوشش و کفش مناسب استفاده کنند، گفت: پوشیدن لباس راحت و آزاد و نخی، جوراب نخی و کلاه نقابدار در هوای گرم و در پیاده‌روی طولانی از گرمازدگی پیشگیری می‌کند و استفاده از این نوع پوشش به زنان باردار پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: بهداشت فردی باید با دقت توسط زنان باردار رعایت شود؛ خانم باردار باید از لباس زیر مناسب و راحت استفاده و آن‌ها را روزانه و به‌صورت مرتب تعویض کند. شستن دست‌ها قبل از مصرف مواد غذایی و بعد از استفاده از توالت‌های عمومی ضروری است.

این متخصص سلامت در بلایا و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تأکید کرد: مادران باردار در راهپیمایی اربعین داروهای تجویزی پزشک و آخرین نسخه دارویی را نیز باید به همراه داشته باشند؛ حتماً باید قبل از سفر داروهای مصرفی خود را تهیه کنند و آن‌ها را در کیسه ضد آب یا در قوطی قرار دهند که در مسیر خراب نشوند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/72731