کد خبر : 73580
تاریخ : 1402/6/22
گروه خبری : اقتصادی

حدود 9 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه پرداخت شد

«علی ملکشاهی» روز سه‌شنبه کل مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه را حدود 12 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت پرداخت بهای گندم کشاورزان به صورت سامانه یکپارچه مرکزی و کشوری است و استان‌ها در آن هیچ دخل و تصرفی ندارند، گفت: طبق قول وزیر جهاد کشاورزی؛ تمام مطالبات گندمکاران تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است درو گندم هنوز در برخی از مناطق سردسیر و کوهستانی استان از جمله شهرستان‌های سنقر، جوانرود و کرمانشاه به صورت داس انجام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه 806 هزار و 172 تن گندم با قیمت هر کیلوگرم 15 هزار تومان از گندمکاران خریداری شده؛ بیان کرد: طی چند روز آینده به صورت رسمی فصل پایان درو گندم در کل استان کرمانشاه اعلام خواهد شد.

ملکشاهی کرمانشاه را جزو برترین استان‌های تولیدکننده گندم اعلام کرد و گفت: کرمانشاه با هشت درصد تولید گندم رتبه چهارم کشور را پس از استان‌های خوزستان، کردستان و فارس دارد و نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش تولید داشته است.

وی همچنین از ظرفیت مناسب سیلو در کرمانشاه خبر داد و گفت: حدود یک میلیون و 400 هزار تن ظرفیت نگهداری گندم در استان وجود دارد که این سیلوها از پراکندگی خوب جغرافیایی برخوردارند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/73580